یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری نشست علمی «منجی در اسلام و هندوییزم»

حوزه/ نشست علمی «منجی در اسلام و هندوئیزم» با حضور چهره‌های برجسته از دو کشور ایران و هندوستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست علمی «منجی در اسلام و هندوئیزم» با حضور چهره‌های برجسته از دو کشور ایران و هندوستان برای درک متقابل و احترام میان فرهنگ‌ها و ادیان مختلف برگزار شد. این نشست‌ فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و دیدگاه‌های بین الادیانی و درک عمیق‌تر مفاهیم معنوی مشترک و تفاوت‌های اساسی میان تعالیم دینی بود.

در اسلام، مفهوم منجی همواره با مفهوم انتظار برای ظهور مهدی موعود (عج)، که عدالت و صلح را در جهان برپا می‌کند، مطرح است. این باور به ویژه در میان شیعیان، جایگاهی مرکزی دارد و در اندیشه اهل سنت نیز با تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد.

در هندوئیزم، مفهوم منجی به شکل آواتار کلکی، آخرین آواتار ویشنو، که قرار است در دوران کلی یوگا برای نابودی شر و بازگرداندن درمه (نظم و قانون اخلاقی) ظهور کند، بیان شده است. هر دو مفهوم، انتظار برای نجات‌دهنده‌ای را مطرح می‌کنند که باعث بازگشت عدالت و هارمونی به جهان می‌شود.

ارائه‌کنندگان این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی پور نماینده محترم مقام معظم رهبری در شبه قاره هند، دکتر بلرام شوکلا رایزن فرهنگی ارجمند و ادیب کشور هندوستان و دکتر محمد روحانی مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب بودند که با ارائه دیدگاه‌های متفاوت و تبادل نظر در مورد مفاهیم معنوی مرتبط با منجی، امکان درک بهتر و احترام متقابل میان پیروان این دو دین را فراهم آوردند.

اندیشمندان ایران و هند  مفهوم  «منجی در اسلام و هندوئیزم» را بررسی کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha