سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
همایش «هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین»

حوزه/ همایش «هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین» هشتم اسفندماه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجمین همایش بین‌المللی انجمن ایرانی مطالعات جهان با موضوع «هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین» هشتم اسفندماه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این همایش از ساعت ۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر علمی همایش و رئیس دانشکده و انجمن ایرانی مطالعات جهان آغاز می‌شود. وی درباره «دو فضایی شدن ارتباطات، هوش مصنوعی و ظهور دیپلماسی جدید محاسباتی» سخنرانی خواهد کرد. کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی خارجی و علی متکان، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران از دیگر سخنرانان بخش نخست این همایش هستند.

این همایش شامل سه پنل تخصصی است. پنل اول با موضوع مفاهیم و رویکرد نظری است و مقالات «دیپلماسی و امنیت در عصر شبکه و هوش مصنوعی»، «آینده‌نگری در هوش مصنوعی و دیپلماسی»، «هوش مصنوعی و واکنش هستی‌شناسانه و معرفت‌شناسانه نظریه‌های روابط بین‌الملل به آن: به سوی الگوی نظم تکثیری»، «رژیم بین‌المللی هوش مصنوعی: بررسی اصول، مبانی و رویه‌های در حال شکل‌گیری» ارائه خواهد شد.

در مباحث نظری و رسانه نیز یونس شکرخواه، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره «توصیه یونسکو درباره اخلاق هوش مصنوعی: نگاه از درون» سخنرانی خواهد کرد و مرجان بدیعی به «نقش هوش مصنوعی در رقابت‌های ژئوپلیتیکی قدرت‌های بزرگ» و سیدنادر نوربخش به «بررسی عملکرد هوش مصنوعی در حوزه امنیت و تهدیدات تروریستی» می‌پردازند.

«هوش مصنوعی و جایگاه دیپلماسی در عرصه بین‌الملل براساس نگرش آشوب»، «نقش دیپلماسی مالکیت فکری سازمان دایپو در عصر هوش مصنوعی» و «نقش هوش مصنوعی در دیپلماسی انرژی ایران» و «هوش مصنوعی و تحول پارادایمیک در نظریه و عمل روابط بین‌الملل» عناوین دیگری از مقالاتی است که توسط اساتید دانشگاه ارائه خواهد شد.

پنل دوم درباره تنظیم‌گری در حوزه هوش مصنوعی و پنل سوم درباره راهبرد قدرت‌های بزرگ است و در آیین اختتامیه نیز محمدامین آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی سخنرانی می‌کند.

در بخش دیگری از این همایش کارگاه آموزشی با موضوع «هنر مذاکره با هوش مصنوعی» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه باید از طریق لینک evnd.co/fb۸dn ثبت‌نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha