دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان همیشه در تمامی عرصه‌ها پیش قدم و پیشتاز بوده است، همچون در مشروطیت در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس که ما هم اکنون انتظار داریم وقتی نتایج آرای مشارکت را در سطح کشور اعلام می‌کنند، آمار مشارکت آذربایجان در صدر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دومین همایش امام زمان (عج) وارث غدیر که در دانشگاه پیام نور مرکز تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه غدیر در یک نگاه تمثیلی همچون دست الهی است، گفت: غدیر برای گرفتن دست انسان‌ها، هدایت و سعادت آن‌ها از آسمان به سوی زمین دراز شده است و در این میان نقش انسان‌ها را نباید از یاد برد که بی‌توجهی و عدم ایفای این نقش موجب عدم تحقق هدایت و رستگاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق آرمان‌ها و اهداف این مکتب انسان‌ها حاضر به فداکاری هستند، گفت: این سنت تغییر ناپذیر خداوند متعال در جهان و لازمه اختیار و انتخاب آدمی است که بر این مبنا آحاد جامعه اسلامی باید با غدیر و امام رهبر الهی بیعت کرده و منتظر شوند که همواره به دنبال او حرکت و تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: مهدویت و امام شناسی مسئله‌ای است که به سیره عترت گره خورده و معصومین (ع) هم به بهانه‌های مختلف به تبیین ابعاد و زوایای گوناگون آن می‌پرداختند تا جایی که بیشترین احادیث موجودی در کتب روایی شیعه را به خود اختصاص داده است، حتی پیامبر اکرم (ص) در حساس‌ترین و مهم‌ترین واقعه بشریت یعنی واقعه غدیر به آن اشاراتی دارد.

وی با بیان اینکه برای درک بیشتر اهمیت مسئله مهدویت مقدمتا باید به اهمیت مسئله غدیر پرداخت، بیان کرد: زیرا اصل ماجرای غدیر معرفی امامت امیرالمؤمنین (ع) و سایر ائمه معصومین (ع) به عنوان هادیان و قافله سالاران بشریت به سوی آرمان شهر الهی در آخر زمان و ظهور است.

وی با بیان اینکه حضرت مهدی (عج) آخرین ذخیره الهی و بقیه الله در زمین، عصاره و خلاصه خوبی‌های عالم است، تاکید کرد: او انسانی کامل است که از هر یک از انبیا و اولیا الهی خصلت‌ها و منش‌هایش را به ارث برده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: حضرت محمد (ص) غدیر و حتی واقعه عاشورا را نوعی زمینه‌سازی برای ظهور و تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) فرموده است.

وی افزود: طبق کلام نبوی آنچه که از او به عنوان میراث یاد می‌کنیم مال و ثروت نیست بلکه میراث انبیا، علم، اسمت، اخلاق، صفاتی از این قبیل است.

وی عنوان کرد: حضرت مهدی از هر یک از انبیا و اولیا نشان و شباهتی دارد همچون حضرت ابراهیم و حضرت موسی، حملش مخفی بود و در گهواره تسبیح خدا می‌کرد مانند عیسی بن مریم در شکم مادر، مانند نوح و خضر عمری طولانی دارد و همچون یوسف که زیباترین فرد زمان خود بود، مهدی زهرا نیز در جمال همچون سیرت بی‌مثال است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه غدیر و ظهور ابتدا و انتهای یک راه است، اذعان کرد: غدیر اجمال و ظهور تفسیر غدیر است که بدین جهت انگشت اشارت هر یک به سوی آن دیگری گرفته می‌شود و حضرت حق، غدیر را پدید آورد تا انسان را در بستر تکامل قرار دهد و در نهایت سعادت و فرای بشریت را در زمان ظهور رقم بزند.

وی همچنین به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: ۱۱ اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری، یک آزمون دیگر برای ملت شریف ایران است.

وی مطرح کرد: دشمن شبانه‌روز تلاش می‌کند تا مشارکت مردم در انتخابات را محدود جلوه دهد به دلایلی همچون، تضعیف نظام دینی، تضعیف اقتدار ملی و نشان دادن ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران که به همین دلیل شرکت در این انتخابات ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم بیان کرد: در همه‌ی انتخابات و راهپیمایی‌های گذشته معمولا دشمنان برنامه‌ریزی‌هایی می‌کردند تا مردم محدودی شرکت کنند اما هر زمانی مردم دیدند بیگانگان می‌خواهند به کشور ورود کنند با اینکه مشکلاتی در داخل داشتیم، آنها را به کنار گذاشتند و به میدان آمدند.

وی افزود: ان شاالله همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، مردم در انتخابات با حضوری فعال به وظیفه دینی و ملی خود عمل خواهند کرد.

وی افزود: آذربایجان همیشه در تمامی عرصه‌ها پیش قدم و پیشتاز بوده است، همچون در مشروطیت در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس که ما هم اکنون انتظار داریم وقتی نتایج آرای مشارکت را در سطح کشور اعلام می‌کنند، آمار مشارکت آذربایجان در صدر قرار گیرد.

در ادامه همچنین حجت الاسلام حسن کاملی‌فر دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر یک مسئولیت خطیری را به همه ما محول کردند و که ما موظف شدیم تا روز قیامت مسئله امامت و ولایت را تبلیغ کنیم و نسبت به این مسئله احساس مسئولیت و وظیفه داشته باشیم.

حجت الاسلام کاملی‌فر ادامه داد: وارث پیامبر اکرم (ص) و غدیر امام زمان (عج) است که ما امروز برای بیعت مجدد با امام زمان(عج) در اینجا جمع شده‌ایم.

وی در خاتمه مطرح کرد: بعد از امیرالمؤمنین (ع) بیشترین بحث و صحبت در خطبه غدیر از امام زمان (عج) است که یک ارتباط بسیار عمیق و معناداری بین غدیر و مهدویت وجود دارید و ما در این همایش‌های امام زمان (عج) وارث غدیر سعی می‌کنیم که به نوعی تبلیغ کنیم تا انشاءالله غدیر در جامعه به عنوان یک بحث مهم و اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha