چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی

حوزه/ امام جمعه موقت بوشهر گفت: کاری که در حواشی برگزاری یک جشنواره در بوشهر انجام شده، جفا به مردم این شهر است که صادرکنندگان مجوز و دستگاه‌های نظارتی باید به مردم پاسخ دهند که چرا تمهیدات لازم برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی اندیشیده نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری انتخابات و مشارکت مردم در سرنوشت جامعه را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: این دستاورد و مشارکت مردم در اداره و آینده کشور به سادگی و آسان به دست نیامده است.

وی با یادآوری وضعیت کشور در حدود 2 قرن پیش در دوران قاجار و پهلوی خاطرنشان کرد: در این دوران که کشورهای غربی از جمله انگلیس وارد ایران شد پیشرفت این کشورها رقم خورد ولی عقب‌ماندگی ایران شاهد بودیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، معاهده، قراردادهای بین‌المللی بین ایران و کشورهای مختلف در دوران قاجار و پهلوی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قراردادها سبب جدا شدن قسمت‌هایی از ایران شد که آخرین آن دهه 50 و جدا شدن بحرین از ایران است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، غارت منابع و معادن ایران را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از جنگل‌ها و راه‌ها از دیگر موارد قراردادها در زمان قاجار و پهلوی است که در این دوران همه اموال ایران را به غارت بردند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است، اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی با مشارکت همه‌جانبه مردم روند توسعه و پیشرفت دارد و شکوه مشارکت مردم در انتخابات به ثبت می‌رسد.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را سبب تکمیل شدن بنای عظیم انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند از ماه‌ها قبل هجمه فرهنگی و رسانه‌ای خود برای عدم مشارکت مردم آغاز کرد این درحالی است دشمن در عرصه‌های حضور و مشارکت مردم از جمله انتخابات در 45 سال گذشته مایوس شده و شکست خورده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، حضور حداکثری در انتخابات را سبب ناامید شدن و هراس دشمنان دانست و بیان کرد: هر رأی در انتخابات به‌عنوان موشک نقطه‌زن بر قلب دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، انتخابات را عرصه مهم در مشارکت مردم دانست و اضافه کرد: مردم فهیم و انقلابی استان بوشهر در انتخابات گوناگون نقش مهم و موثر خود در این عرصه مهم سیاسی و اجتماعی نشان داده‌اند و امروز هم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از آغاز رأی‌گیری حضور فعال خود را به نمایش گذاشته‌اند.

حجت الاسلام اسماعیلی در ادامه با اشاره به روز درختکاری بر مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال تأکید کرد و اضافه کرد: در 4 سال سهم استان بوشهر کاشت 16 میلیون اصله نهال جنگلی است که فعالیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این زمینه قابل تحسین است.

وی در ادامه با انتقاد بر نحو برگزاری برخی از جشنواره‌ها گفت: حواشی برگزاری جشنواره ای در بوشهر جای تأسف دارد که باید مجریان، صادرکنندگان مجوز و عوامل آن به مطالبات مردم پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، با بیان اینکه اسلام دین نشاط و شادابی است گفت: اسلام بر نشاط، سرزندگی و شادی مردم تأکیدات فراوانی کرده است، ولی نباید گناه وارد زندگی مردم شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، فرهنگ مردم بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: فرهنگ بوشهری‌ها در همه عرصه‌ها سبب افتخار و مایه مباهات بوده است که نمونه آن رشادت رئیس علی دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس، شیخ ابوتراب عاشوری مبارز علیه رژیم ستم‌شاهی، نادر مهدوی سردار بزرگ مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس است.

حجت الاسلام اسماعیلی، فرهنگ مردم بوشهر را الهام‌بخش و تبعیت از دین مبین اسلام دانست و اضافه کرد: فرهنگ مردم بوشهر در همه ادوار تاریخی از بهترین فرهنگ‌ها در کشور معرفی شده است.

وی افزود: کاری که در حواشی برگزاری یک جشنواره در بوشهر انجام شده، جفا به مردم این شهر است که صادرکنندگان مجوز و دستگاه‌های نظارتی باید به مردم پاسخ دهند که چرا تمهیدات لازم برای جلوگیری از مشکلات فرهنگی اندیشیده نشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، ادامه داد: کسی با اجرای برنامه‌ها قانونی و شرعی مخالف نیست، بلکه باید از فعالیت‌های غیرقانونی و غیرشرعی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha