دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: این تلاش دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برای براندازی نظام آغاز شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است لذا به مایوس کردن مردم و تبلیغات برای عدم حضور در انتخابات متوسل شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان رضوی، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد حوزه علمیه مشهد روز جمعه با انداختن رأی خود در یکی از شعب اخذ رأی در مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دشمنان نظام و غربی‌ها از هر روش تبلیغاتی برای کاهش مشارکت ملت ایران در انتخابات و تشویق آنها به رأی ندادن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: این تلاش دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برای براندازی نظام آغاز شده، اما تا کنون به نتیجه نرسیده، لذا به مأیوس کردن مردم و تبلیغات برای عدم حضور در انتخابات متوسل شده‌اند.

استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: مردم تحت تاثیر تبلیغات دشمن قرار نگیرند، چرا که دشمن هدفی جز براندازی نظام ندارد.

گفتنی است، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس خبرگان و شورای اسلامی، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رأی اولی برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می‌یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رأی است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

واجدان شرایط رأی دادن باید یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha