یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام غروی

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور خود در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید، نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به علل و فلسفه سختی‌ها اظهار داشت: در بیان این موضوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. اصل اولی در این دنیا آزمایش تمام انسانها است

۲. بسیاری از سختیها به خاطر تصمیم‌های اشتباه، رفتارهای اشتباه، برنامه‌ریزی‌های غلط و بدون علم کافی و تخصص لازم و... یعنی به صورت کلی یک اشتباه فردی و اجتماعی گرفتاری و سختی را برای فرد و اجتماع به همراه داشته است.

۳. بعضی از سختیها کفاره گناهان ما است برای پاک شدن و سبک شدن انسان.

۴. بعضی از سختی‌ها برای بزرگ شدن روح انسان، بیشترشدن ظرفیت انسان می‌باشد در یک جمله بعضی از سختیها باعث رشد انسان در بعد مادی و معنوی می‌باشد.

۵. بسیاری از سختیهای الان به خاطر قرار گرفتن در دوره آخرالزمان می‌باشد این انسان که خلیفه الهی بر روی زمین است با مواجه با انواع سختیها و درک و تحمل آن قرار است ظرفیت خود را برای ایجاد یک حکومت الهی، یک زندگی تماما مورد رضایت خدا به نمایش بگذارد.

۶. بسیاری از سختیها برای خارج شدن از تکبر و توجه پیدا کردن به خالق هستی و رجوع به آفریننده هستی می‌باشد.

۷. بسیاری از سختیها به خاطر غفلت انسانها از حجت‌های الهی است اراده خدا بر این است که انسانها در همه زمانها حول بهترین انسان زمان خودشان به عبادت خدا مشغول باشند غفلت از حجت خدا سبب بسیاری از این سختیها می‌باشد در روزگار ما بسیاری از این سختیها برای توجه پیدا کردن به حجت بن الحسن(عج) می‌باشد

وی در ادامه به مسئله ظهور اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات در این عصر، انتظار فرج است. برترین شکل انتظار، خودآگاهی نسبت به‌وجود مبارک امام زمان علیه السلام است یعنی بی‌قراری برای حضرت سراسر هستی منتظر را فراگیرد.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: برای این مهم، باید اهل دعا برای فرج حضرت باشیم. اوقات دعای فرج، برترین مصادیق نفحات دهر است که بهترین آنها، چله دعای عهد از ۲۰ شعبان تا عید فطر است.

وی بیان داشت: امام خمینی رضوان الله علیه تقیّد خاصی به خواندن دعای عهد به مدت چهل روز، حتی در ایام بیماری داشتند تا جایی که وقتی پس از رحلت، اثاثیه ایشان، از جمله کتاب مفاتیح الجنان ایشان را به بیت منتقل می‌کردند متوجه شدند که در گوشه صفحه، تاریخ ۸ شوال را به‌عنوان تاریخ دعا مرقوم فرموده‌اند، هم‌چنین عروس امام خانم طباطبایی نقل نموده‌اند که امام راحل به من فرمودند: صبح‌ها سعی کن دعای عهد را بخوانی، چون در سرنوشت دخالت دارد.

امام جمعه سلفچگان در خطبه های دوم نماز جمعه این شهر تاکید کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و مردم با حضور در صحنه انتخابات و انتخاب نامزدهای مورد تأیید، نقشی اساسی در سرنوشت کشور ایفا می‌کنند. در جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت در مشارکت حداکثری ملت تفسیر می‌شود و نظام جمهوری اسلامی همیشه بر پیوند ارکان نظام با مردم تأکید دارد و مجلس شورای اسلامی نماد نظارت ملت بر عملکرد قوای مجریه و قضائیه می‌باشد.

وی ادامه داد: مجلس عاملی قدرتمند برای جمهوری اسلامی در راستای تقویت استقلال کشور، وحدت ملی، تقویت جایگاه منطقه‌ای و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و جنگ روانی دشمن است.

امام جمعه سلفچگان ابراز داشت: قطعا کارکرد موفق مجلس وقتی تحقق کامل خواهد داشت که نمایندگان مجلس با روحیه‌ای انقلابی، ترجیح مصالح نظام و منافع ملی بر منافع شخصی و حزبی را در اولویت کاری خود داشته باشند. این اولویت و رویکرد در نمایندگان به قدری مهم است که باید از عرصه انتخابات مورد توجه نامزدها قرار بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha