یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشنواره علامه حلی

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم گفت: درود خداوند بر خانواده‌های متدین که ایمان به راه طلبگی دارند و قبول کردند که این راه در امتداد مسیر انبیاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی در جلسه فعالین عرصه افزایش مشارکت انتخابات در مدرسه علمیه معصومیه قم اظهار کرد: گزارشی که از عزیزان ملاحظه کردم به یاد دوران جنگ‌تحمیلی افتادم که دوستان همرزم بعد از عملیات گزارشی از اوضاع و تحولات می‌دادند.

وی افزود: زمانی که پیروز می‌شدیم با احساس غرور و شعف تعریف می‌کردند و اگر شکست خورده بودیم، کسی حال تعریف نداشت. دوستان عملیات فتح‌المبین را به گونه‌ای انجام دادند که برای اولین تجربه‌ها آمدند و گزارشی ارائه کردند. از بهترین فواید کار این است که طلاب این تجارب را کسب کردند و از این بابت به شما تبریک عرض میکنم که به هنگام عمل کردید و از سروران عزیزم جدا تشکر میکنم بابت این روحیه جهادی که شب و روز زحمت می‌کشند و خود را وقف حوزه کردند، اساتید و طلاب و بسیجی که انصافا با تدبیر عمل کردند.

وی در ادامه گفت: این مسئله باید ادامه داشته باشد نه فقط برای انتخابات بلکه به عنوان اولویت اول که تبیین هست فعالیت کنید. اینکه تبیین اولویت اول است باید فرد درس خود را قطع کند؟ خیر توقع این است که انسان در قله باید حرکت کند و نه در کوهپایه، اینگونه نیست که بگوییم اگر کسی میخواهد تبیین کند از علم بزند یقینا اینگونه نیست و حضرت آقا راضی نیست.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه قم گفت: امروز مدرسه معصومیه مرکز است؛ بعضی از اساتید و طلاب شهرها می‌گویند ما به صوت اساتید مدرسه معصومیه گوش می‌دهیم، این افتخار است. باید در اوج کار تبیین را انجام داد.

وی در مورد نقش خانواده در طی کردن مسیر طلبگی بیان کرد: درود خداوند بر خانواده‌های متدین که ایمان به این راه دارند و قبول کردند که راه طلبگی در امتداد مسیر انبیاست.

وی ادامه داد: وقتی خرمشهر فتح شد، خیلی زحمت‌ها کشیده شد، امام(ره) جمله‌ای فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد. یک وقت فکر نکنیم که خیلی کار کردیم. آفت دین و نهاد این است که باور کنیم کاری کردیم. باید در مسیر جهاد کارها را زیاد نشمارد و در این راه صبر کرد و بدانیم هر کار با ارزشی پر آفت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha