دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش طلاب زبان دان

حوزه/ اولین همایش طلاب زباندان و مستعدان عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان در هتل ولایت با حضور بیش از ۸۰ نفر از مبلغان عرصه بین الملل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، اولین همایش طلاب زباندان و مستعدان عرصه بین الملل حوزه علمیه خراسان در هتل ولایت با حضور بیش از ۸۰ نفر از مبلغان عرصه بین الملل برگزار شد.

حجت الاسلام جواد معین، مدیر اداره روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان با بیان این که اواخر سال ۱۴۰۱ بر اساس سیاست های کلان و اسناد بالادستی حوزه علمیه خراسان بخشی تحت عنوان مدیریت روابط ملی و بین الملل مصوب و وظائفی نیز به آن تعلق گرفت، گفت: دستیابی به نقشه راه آینده حوزه، بازشناسی منطقه ماموریتی حوزه، تقویت همگرایی با حوزه های علمیه جهان اسلام و تعامل اثربخش با سازمان های علمی فرهنگی در سطح ملی و بین الملل از جمله وظائفی بودند که بر عهده این مدیریت گذاشته شد.

وی با بیان این که بر اساس توصیه های راهبردی مدیر حوزه علمیه خراسان و نشست های با صاحبنظران برنامه هایی در سال ۱۴۰۲ در سطح ملی و بین الملل صورت پذیرفت، برگزاری جلسات هم اندیشی با شخصیت های حقیقی و حقوقی، جلسه با سینماگران و فعالان رسانه جهان اسلام، اندیشمندان اسلامی ماداگاسکار، جلسه با رئیس مرکز ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه کشور، مسئولین بین الملل جامعه المصطفی، نشست با مسئولین شورای مرکزی حزب الله و همچنین برگزاری جلسات و نشست هایی با رئیس تجمع علمای لبنان از جمله آنهاست.

مدیر اداره روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان عقد تفاهم نامه با دانشگاه معارف اسلامی قم و مشارکت در همایش های ملی و بین المللی در سوریه و عراق، تعامل و همکاری در کشورهای منطقه از جمله لبنان و سوریه و ... را از دیگر کارهای انجام شده دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه خراسان برای اولین بار طرح فراخوان شناسایی طلاب زبان دان و مستعدان برتر صورت گرفت که مستعدان نیز از میان آنان احصا شدند.

حجت الاسلام معین با اشاره به برنامه های پیش رو در سال ۱۴۰۳، پیگیری تحقق سند چشم انداز ۱۴۱۷ در سطح ملی و بین المللی با رویکرد گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و تمدن سازی دینی در منطقه را از جمله برنامه های پیش رو دانست و ابراز کرد: در همین راستا ارتباطات سازنده و هدفمند با حوزه های علمیه و بسترسازی برای ارتقای تعاملات با نهادهای ملی و بین الملل در دستور کار این مدیریت برای سال جدید قرار دارد.

وی گسترش فعالیت های دینی و علمی در حوزه ماموریتی و زمینه سازی برای خلق فرصت مطالعاتی طلاب زبان دان فعال در عرصه بین الملل و تشکیل کانون ارتباطات بین الملل به همراه زمینه سازی جهت فرصت های مطالعاتی در داخل و خارج کشور را از دیگر برنامه های مدنظر دانست و تصریح کرد: امیدواریم با توصیه ها و نظرات صاحبنظران بتوانیم فعالیت های حوزه را در عرصه بین الملل معرفی نموده و جهان اسلام از ظرفیت های خراسان استفاده نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha