دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ عضو ستاد راهبری عفاف و حجاب گفت: جایگاه کنش گری طلاب خواهر در حوزه عفاف و حجاب، جایگاه بسیار حساس اجتماعی است.

سلیمه سایری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه جایگاه کنش گری طلاب خواهر در حوزه عفاف و حجاب، جایگاه بسیار حساس اجتماعی است، عنوان کرد: بانوان طلبه نقش تبلیغی مهمی در تربیت دینی دارند، تربیت دینی که مبتنی بر شناخت آموزه های اعتقادی، تبدیل این شناخت به باورهای قلبی و به کار بستن این باورها در رفتارهای فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: بانوان طلبه علاوه بر آراستن خود به این امور ارزشی، باید مبلغ علمی و عملی آن در اجتماع باشند و باکنشگری صحیح به امر تبلیغ در همه حوزه های تربیتی به ویژه حوزه عفاف وحجاب بپردازند.

عضو ستاد راهبری عفاف و حجاب بیان کرد: از آنجایی که تربیت امری تدریجی است نباید برنامه ریزی تبلیغی_تربیتی خصوصا در کنش اجتماع، رویداد محور باشد بلکه باید به صورت مستمر چ پیوسته، فرآیندی تکاملی راطی کند.

وی در رابطه با تصمیم‌گیری مردان در مسائل مربوط به بانوان گفت: طلاب خواهر به خاطر شناخت اقتضائات جنسی بانوان بهتر می‌توانند پاسخ گوی نیازهای اجتماعی ایشان باشند و در حل این امور راهگشایی کنند.

سایری اظهار کرد: کنشگران طلبه خواهر، ظرفیت علمی بالایی دارند اما کسب مهارت برای انتقال علم به اجتماع و تبدیل آن به عمل صالح بسیار مهم‌تر است و از آنجایی که امر تربیت تدریجی است و باید پیوسته و مستمر باشد؛ لذا باید طلاب خواهر به صورت تخصصی در قالب هنر و مهارت‌های هنری، ظرافت‌های هنری نقش مادری، نقش همسری، نقش خواهری و نقش دختری را در کنش اجتماعی به بانوان منتقل کنند که یکی از این امور مهم حوزه عفاف و حجاب است؛ البته اقتضایات و شرایط سنی مخاطبان نیز مهم است

وی یادآور شد: شاید بتوان گفت این موضوع، فقط نقش نیست بلکه تکلیف سنگینی است که متاسفانه در حوزه های علمیه یا به آن توجه نشده و یا توجه به آن پررنگ نبوده اما برای دشمن دین و نظام مقدس اسلامی، آسیب رسانی به وسیله این فریضه بسیار مهم بوده است که از زن و امور مربوط به زن وارد شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه باید با تکیه بر اصول اعتقادی و تغییر ساختاری به دور از روش زدگی، نظام آموزشی را تبدیل به نظام علمی_مهارتی کنند و نقش اجتماعی بانوان فرهیخته را در حوزه عفاف و حجاب نادیده نگیرند همچنین تبلیغ در این امر را جزء اصلی ترین اهداف خود قرار دهند؛ چون عفاف و حجاب امری اجتماعی، فراگیر و مهم است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    هویت پروری وظیفه زنان در خانواده است .