دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
چهارمین اجلاسیه فصلی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد سال ١۴٠٢

حوزه/ چهارمین اجلاسیه فصلی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد سال ١۴٠٢ در محل مدیریت حوزه علمیه استان یزد در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس امروز در چهارمین اجلاسیه فصلی مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد با بیان آیه ٢٢١ و ٢٢٢ سوره مبارکه شعراء ( هَلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلَیٰ مَنْ تَنَزَّلُ الشَّیَاطِینُ تَنَزَّلُ عَلَیٰ کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ - آیا می‌خواهید من شما را آگاه سازم که شیاطین بر چه کسان نازل می‌شوند؟ - شیاطین بر هر شخص بسیار دروغگوی بدکار نازل می‌شوند.)، عنوان کرد: از آنجاکه مشرکان، نزول وحی را نزول شیاطین بر حضرت می‌پنداشتند، خداوند با قاطعیّت می‌فرماید: شیاطین بر دروغسازان گنهکار نازل می‌شوند نه بر پیامبر معصوم. بنابراین دو نوع نزول داریم: یکی نزول وحی از طریق فرشته‌ای امین‌ «إِنَّهُ لَتَنْزِیلُ رَبِّ الْعالَمِینَ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ» دیگری نزول شیاطین بر افراد آلوده. «تَنَزَّلُ عَلی‌ کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ».

وی ادامه اداد: ورع و تقوای الهی راهیست که انسان را از نفوذ وسوسه های شیطان مصون میدارد و به تبع آن انسان دارای رشد و کمال خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد با بیان گزارش و طرح های دارالقرآن و نیز امور تهذیبی، گفت: یکی از برنامه های مهم استفاده از ظرفیت های طلاب جهت حضور در مساجد در ماه رمضان در قالب برنامه تجوید الصلاة، سبک زندگی و بیان قصص قرآنی می باشد که نیاز به همت کادر مدارس دارد.

وی در ادامه از برگزاری طرح سامان خانواده و کمیته تعالی و اهمیت فعالیت در این حوزه سخن گفت.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد با بیان تشکیل کمیته تعالی طرح سامان خانواده در حوزه علمیه یزد، افزود: فعالیت در عوامل اصلی سعادت خانواده ( نطفه، لقمه، محیط، تربیت و نقش مادری) است که حوزه یزد فعالیت های خود را در این زمینه آغاز کرده است و این موارد باید با همکاری کادر مدارس صورت گیرد.

همچنین حجت الاسلام دهقانی نژاد در ادامه به بیان و تشریح طرح ولایت، مفتاح، محراب و معراج پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha