یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب استان گلستان

حوزه/ دکتر زنگانه، استاندار استان گلستان در جمع طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم به ارائه گزارشی از فعالیت های دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر زنگانه در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات ۱۱ اسفند امسال علیرغم کینه توزی دشمن و خیال خام آنان برای مشارکت حداقلی، بحمدالله بسیار مناسب بوده و بیش از ۵۴ درصد مردم استان گلستان در انتخابات شرکت نموده و حماسه آفریدند.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های دو و نیم ساله استانداری استان گلستان اشاره کرد و ابراز داشت: درآمد ناخالص استان گلستان در آغاز دولت سیزدهم بسیار پایین بود؛ اما برنامه ریزی برای دوبرابر شدن آن انجام شد و بحمدالله تا به امروز، ۱۶۶ هزار میلیارد تومان در سطح استان سرمایه گذاری شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: دولت سیزدهم به ویژه شخص ریاست محترم جمهور برای رسیدن به چشم اندازهای استان گلستان، مساعدت و حمایت ویژه داشته و بحمدالله ما در طول این مدت، بهبود سرانه های گوناگون را داشته ایم.

نماینده عالی دولت در استان گلستان بیان داشت: حمایت از شهرداری ها و دهیاری های شهرهای گوناگون استان گلستان از دیگر برنامه های ما بوده که بحمدالله ارتقاء مناسبی داشته اند و پروژه های عمرانی مناسبی را کلید زده اند.

زنگانه اظهار کرد: در حال حاضر، یک میلیون و پانصدهزار متر مربع زیرسازی آسفالت و ۶۲۹ کیلومتر آسفالت در سطح استان گلستان در این دو و نیم سال اتفاق افتاده و جاده مرگ این استان به بزرگراهی مناسب تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان این مطلب که پیشرفت روستامحور را در دستور کار قرار داده ایم، ابراز داشت: بحمدالله ضریب جینی استان گلستان از ۳۶ صدم به ۳۴ صدم رسیده و ان شاءالله با برنامه ریزی هایی که انجام دادیم، به ۳۲ صدم خواهیم رساند.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: قریب به ۴۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه های راه در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان گلستان به افتتاح و بهره برداری رسیده است که ۱۳۱۱ میلیارد تومان آن برای توسعه ناوگان حمل و نقل بوده است.

گزارش دکتر زنگانه از فعالیت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان

نماینده عالی دولت در استان گلستان بیان داشت: همچنین قریب به ۳۲۰۰ میلیارد تومان پروژه های زیرساخت برق استان گلستان را در سفر رئیس جمهور افتتاح نموده و ۹ هزار میلیارد تومان نیز هدف گذاری شده است.

زنگانه اظهار داشت: پروژه یک هزار میلیاردی فیبر نوری استان گلستان به عنوان اولین استان کشور به اتمام رسیده و با حضور رئیس جمهور افتتاح شده است و زیرساختی برای جهش استان می باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: پروژه علاج‌بخشی خلیج گرگان از دیگر أبرپروژه های ماست که با خشک شدن آن، تبعات بسیار زیادی برای استان گلستان به وجود خواهد آمد و با چنگ و دندان به دنبال حفظ این خلیج هستیم و بحمدالله دستاوردهای مناسبی در این زمینه داشته ایم.

نماینده عالی دولت در استان گلستان بیان داشت: ما در مقابل سنگ اندازان این پروژه ایستاده ایم و نیازمند حمایت نخبگان استان گلستان هستیم تا این أبرپروژه را به سرانجام برسانیم.

زنگانه به پروژه مسکن استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سطح استان داریم و تاکنون در چندین نوبت، چندین هزار واحد مسکن را تحویل داده ایم و نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور، ۲۵ هزار میلیارد تومان مصوبه عمرانی برای استان گلستان داشته ایم و نرخ رشد اقتصادی استان به نسبت قبل از شروع دولت سیزدهم که «منفی ۵» بوده به «به علاوه سه» رسیده است و این رشد را دنبال خواهیم کرد.

استاندار گلستان خاطرنشان ساخت: مجموع ارزش صادرات استان گلستان در دولت سیزدهم، عدد ۵۶۶ میلیون دلار را رد کرده که با تعاملات گوناگون اتفاق افتاده است.

نماینده عالی دولت در استان گلستان در پایان بیان داشت: اقدامات راهبردی با کمک دستگاه های نظارتی صورت گرفته تا توزیع منابع به صورت عادلانه انجام شده و رانت را برداریم که با این توزیع عادلانه، ۱۳۸ واحد راکد در سطح استان فعال شده است.

زنگانه در پایان به برخی از مطالبات طلاب و فضلای استان گلستان اشاره کرد و قول همکاری داد.

گزارش دکتر زنگانه از فعالیت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان

حجت الاسلام والمسلمین گرزین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از حماسه ملت در انتخابات ۱۱ اسفند کمال تقدیر و تشکر را داریم و بحمدالله ملت ما به عملیات شناختی و ترکیبی دشمن پشت کرده و پای صندوق های رأی حاضر شدند و برنامه های آنان را نقش بر آب کردند.

وی ابراز داشت: رهبر انقلاب از زحمات و خدمات دولت سیزدهم تمجید نمود و بحمدالله طی دو و نیم سال اخیر، کارهای بزرگی در سطح استان گلستان از سوی دولت انجام شده که جای تقدیر از استاندار جهادی و همکاران ایشان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: ما در جنگ ترکیبی که دشمن برای ایران اسلامی تدارک دیده، نیازمند حضور مبلغان در سطح استان هستیم و البته سختی های خاصی نیز متوجه مبلغان است که نیازمند حمایت های دولت محترم می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین گرزین بیان داشت: امروز در بدنه حوزه علمیه استان گلستان، حوزه علمیه قم و حوزه علمیه استان خراسان، نخبگان ویژه ای داریم که تحقیقات طلایی آنان آماده چاپ است؛ اما نیازمند حمایت از سوی مسئولان است تا بتوانند آثار فاخر خود را به چاپ برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام مجموعه های فرهنگی کشور مذاکره ای داشت تا گفتمان واحد قرآنی را تبلیغ و تبیین نماییم که مورد نیاز مردم باشد که در این راستا، طرح سه ساله «زندگی با آیات قرآن» تدوین شده و نیازمند حمایت است تا به مرحله اجرا برسد و با این طرح می توانیم گفتمان قرآنی اجتماعی در کشور اجرا نماییم.

گزارش دکتر زنگانه از فعالیت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان

حجت الاسلام آبدار، نماینده طلاب گنبد و مینودشت نیز در ابتدای این جلسه به ایراد سخن پرداخت و ضمن خیرمقدم، اظهار داشت: از زحمات پرتلاش و جهادی استاندار استان گلستان برای برگزاری انتخابات پرشور و پراهمیت مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در این استان کمال تقدیر و تشکر را داریم که با مشارکت مناسبی برگزار شده است.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت ابراز داشت: طلاب و اساتید استان گلستان از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و از نخبگان علمی، پژوهشگر، اساتید حوزه و دانشگاه، مدیران گروه های تبلیغی، مدیران و برنامه ریزان حوزه علمیه قم، مدیران دفتر تبلیغات اسلامی، مدیران جامعه المصطفی العالمیه، نویسندگان و مبلغان نمونه می باشند.

حجت الاسلام آبدار خاطرنشان ساخت: نخبگان دانشگاهی همیشه در دانشگاه مورد تعظیم واقع می شوند؛ اما متأسفانه طلاب و فضلای نخبه استان در هیچ مکانی معرفی نشده و باید معرفی مناسب تری نسبت به این عزیزان انجام بپذیرد.

نماینده طلاب گنبد و مینودشت در پایان بیان داشت: یکی از راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان گلستان، استفاده از ظرفیت طلاب و فضلاست و بحمدالله تلاش های مناسبی از سوی این عزیزان در سطح استان برای برگزاری پرشور انتخابات نیز صورت گرفته است.

گزارش دکتر زنگانه از فعالیت‌های دولت سیزدهم در استان گلستان

حجت الاسلام میردار وطن، نماینده طلاب و فضلای آزادشهر و رامیان نیز در این جلسه اظهار داشت: بحمدالله تلاش های استاندار استان گلستان از جمله اهتمام ویژه به ارتقاء وضعیت اقتصادی مردم، اهتمام به جذب توریست، تقویت دیپلماسی اقتصادی، توجه به تاریخ ملی-فرهنگی استان گلستان، اجرای طرح گردشکری جزیره آشوراده، تکمیل طرح های نیمه تمام در استان، توجه به جایگاه خانواده و افزایش جمعیت و ... بسیار مناسب بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ابراز داشت: در کنار فعالیت های مناسبی که صورت گرفته، اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی از ضروریات استان گلستان است و باید فعالیت های بیشتری صورت بپذیرد.

نماینده طلاب و فضلای آزادشهر و رامیان به اشاره به اینکه قریب به یک هزار طلبه گلستانی در قم حضور دارند، به ارائه گزارشی از وضعیت طلاب و فضلای استان گلستان در قم و بیان انتظارات از مسئولان پرداخت.

حجت الاسلام سید سجاد شریعتی از نخبگان تبلیغی استان گلستان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از گروه تبلیغی و حجت الاسلام سید ابوالفضل حکیمی از نخبگان قرآنی استان گلستان نیز به بیان ظرفیت ها، مشکلات و نیازهای قرآنی استان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha