یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آئین رونمایی از سه کتاب تولیدی مرکز  مطالعات و پاسخگویی به شبهات

حوزه/ آئین رونمایی از سه اثر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آئین رونمایی از سه کتاب تولیدی توسط مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه با حضور آیت الله فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر پورامینی در این آئین اظهار کرد: سابقه مرکز پاسخگویی به شبهات بیش از ۲۰ سال است که در حوزه‌های پژوهش، آموزش و بین الملل در بسترهای رسانه‌ای و میدانی در حال فعالیت است.

وی افزود: در مرکز پاسخگویی به شبهات کتاب‌های متعددی تولید شده است که علاوه بر آن مقالات و دانشنامه‌های گوناگون نیز در چندین عرصه به مردم عرضه می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی ادامه داد: با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پاسخ به شبهات در قالب نشریه، کتابچه و ... در بستر فضای مجازی و میدانی تولید و عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات، جشنواره پاسخ برتر است که دو جشنواره برگزار شده و در اولین جشنواره آن از آیت الله سبحانی و در دومین جشنواره از آیت الله ناصر مکارم شیرازی تقدیر شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورامینی افزود: در این دو جشنواره که با استقبال خوبی همراه شد، انواع کتب در موضوعات دینی، شعر، داستان و ... به دبیرخانه رسید.

وی با اشاره به اینکه با ۱۷مرکز در حوزه‌های مختلف کشور همکاری داریم، مطرح کرد: از مزیت‌های این همکاری، جلوگیری از موازی‌کاری و افزایش ظرفیت‌های فراوان در حوزه پاسخگویی به شبهات کشور است.

رئیس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات با بیان اینکه در عرصه فضای مجازی ورود بسیار خوبی داشتیم، عنوان کرد: علاوه‌ بر سایت‌ها، مجموعه‌ای بیش از ۴۰ هزار پاسخ شبهه را در اختیار داریم و توانستیم ویکی پاسخ را در بستر اینترنت راه اندازی کنیم که به ۱۰ زبان تکثیر شده است.

وی ادامه داد: در زمینه تولید محتوا تصویری نیز اقدامات خوبی انجام و تکثیر شده است که می‌توان به ۳۵۰ کتاب و فایل صوتی تولید و در بستر اینترنت و در شبکه قرآن صداوسیما جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

در پایان این برنامه نیز آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی اظهار کرد: سزاوار است پاسخگویی به شبهات با قدرت بیش‌تر در اختیار مردم بخصوص اساتید حوزوی و دانشگاهی برسد.

وی افزود: در خصوص پاسخگویی به شبهات توسط این مرکز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و این موضوع برای من بسیار مسرت بخش است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha