یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
درس اخلاق طلاب خواهر نقده

حوزه/سعیدی دلسوزی را یکی از مهم ترین لوازم هدایت عنوان کرد و گفت: در هدایت بندگان خدا دلسوزی و صداقت باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و کردار و رفتار ما نیز با گفتارمان مطابق باشد و افرادی که این موارد را رعایت کنند می توانند هدایت گر خوبی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، شیرین سعیدی امروز در جلسه اخلاق طلاب خواهر نقده که در مدرسه علمیه فاطمیه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: اختیار یکی از امتیازاتی است که خدای متعال به انسان عنایت کرده است و تمامی اشیاء و عوامل را برای انسان مسخر کرده است تا انسان بتواند بوسیله این اختیار راه درست را از بیراهه بشناسد و آن را انتخاب کند.

وی ادامه داد: کسانی که از این اختیار در جهت حرکت در مسیر سوء استفاده می کنند در واقع از اصل حقیقت و هدف وجود اختیار غافل هستند و خود را به ضلالت وگمراهی می رسانند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده افزود: مکان مقدس حوزه جایی است که انسان های برگزیده بدان راه پیدا می کنند و اگر فردی در مسیر طلبگی وارد شد، یعنی مورد توجه خدای متعال است و باید از این فرصت در جهت رسیدن به سعادت اخروی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طلبه برای رسیدن به سعادت به علم و اخلاق نیاز دارد و در کنار علم آموزی باید معنویت خود را نیز تقویت کند و بر اساس آموزه های دینی باید خودمان را اصلاح کنیم و بعدا به اصلاح جامعه و مردم بپردازیم.

سعیدی گفت: با توجه به هجمه هایی که در فضای حقیقی و مجازی علیه دین و دیانت وجود دارد باید بیشتر از گذشته خودمان را به سلاح علم و ایمان مسلح کنیم و سبک زندگی و سیره اهل بیت و ائمه معصومین الگوی ما در هدایت مردم باشد.

وی دلسوزی را یکی از مهم ترین لوازم هدایت عنوان کرد و افزود: در هدایت بندگان خدا دلسوزی و صداقت باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و کردار و رفتار ما نیز با گفتارمان مطابق باشد و افرادی که این موارد را رعایت کنند می توانند هدایت گر خوبی باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha