دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمدکاظم مدرسی یزدی

حوزه/ امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: رسانه های مکتوب به عنوان سند روشن گذشته ما برای آیندگان هستند و متاسفانه کمتر کسی به آن توجه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای جدید خانه مطبوعات یزد اظهار کرد: فعالیت رسانه در هر جامعه ای نشان دهنده زنده بودن آن جامعه است و اگر جامعه ای می خواهد پویا باشد باید رسانه های مختلف با سلیقه ها و نظرات مختلف را در خود داشته باشد.

وی افزود: از دیگر نشانه های رسانه در جوامع، رشد سیاسی آن جامعه است، زیرا می تواند در مشارکت عمومی در عرصه های مختلف تاثیر گذار باشد و در کنار آن نیز می تواند نشانگر مطالبه گری در جامعه باشد و نحوه مطالبات در جامعه را ارائه کند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ثبت متون و محتوای رسانه ها در تاریخ گفت: رسانه های مکتوب به عنوان سند روشن گذشته ما برای آیندگان هستند و متاسفانه کمتر کسی به آن توجه دارد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات استان یزد تصاویر و اسناد ثبت شده در تاریخ این شهر است که نشان دهنده اصالت و تاریخ و فرهنگ ما به شمار می رود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نقش وجود رسانه اگر همراه با اصول اخلاقی باشد می تواند از انشقاق جامعه جلوگیری کند و عاملی برای وحدت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بیان کرد: ما در کشور بودجه های هرزرفته زیادی داریم که بایستی جلو آنها گرفته شود و به رسانه ها اختصاص دهیم تا بتوانند با ثبت در تاریخ از فرهنگ و تاریخ و جامعه ما حمایت کنند.

وی ادامه داد: استان یزد دارای ظرفیت های مختلفی مانند گردشگری و صنعت و علمی و اجتماعی است که باید برای هر کدام از آنها نشریه ای خاص طراحی و ایجاد شود تا بتوانیم استان و این منبع عظیم را به جهانیان معرفی کنیم.

وی گفت: الان هر جامعه ای دچار چالش های متعددی است که اگر مطبوعات و اصحاب رسانه در این جریان بر اساس مبانی اخلاقی ورود کنند به خوبی می توان این چالش ها را حل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی گفت: از ابتدای اسلام تاکنون خبرنگاران مختلفی داشته ایم و حتی در جریان کربلا نیز افرادی مانند هلال بن ناافع به عنوان خبرنگار بدون مرز بودند که نقش موثری در ثبت تاریخ داشته اند و این نشان از اهمیت حضور و وجود رسانه است.

علی مشیری نیا مدیر خانه مطبوعات استان یزد در این دیدار، گزارشی از روند برگزاری انتخابات هیات مدیره این تشکل صنفی پرداخت.

و با بیان اصول حرفه ای حرفه روزنامه نگاری و با برشماری تفاوت ها و افق نظری روزنامه نگاری و خبرنگاری و تفاوت های آن با بلاگری و نیز ارزشمندی رسانه های رسمی و خدمات آن به فرهنگ، تاریخ و تمدن سازی، از امام جمعه بخش مرکزی یزد، حمایت معنوی با هدف اهتمام به جایگاه مطبوعات و رسانه رسمی در سطح استان یزد را خواستار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha