دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مشروبات الکلی

حوزه/ به گزارش سازمان پزشکی قانونی، حدود شش درصد افراد در کشور تجربه مصرف مشروبات الکلی را دارند. این در حالی است که شاخص مصرف سنگین دوره‌ای در دنیا ۳/۶ درصد است، اما بنابر آمارهای غیر رسمی این شاخص در کشور ما حدود ۱۹ درصد است، یعنی فردی که در کشور ایران مشروب خواری می‌کند نسبت به افراد دائم الخمر در کشورهای اروپایی سه برابر بیشتر الکل مصرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مصطفی محجوب زاده در مقاله ای به موضوع «آسیب‌های مصرف مشروبات الکلی در خانواده و جامعه» پرداخت.

بر اساس این گزارش، در مقدمه این مقاله آمده است:

یکی از موضوعات بایسته واکاوی بیان آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی مصرف مشروبات الکی است، زیرا این آسیب خطر ناک نظام خانواده و جامعه ما را تهدید می‌نماید.

متاسفانه در سال‌های اخیر در اثر تبلیغات رسانه‌های غربی و تغییر سبک زندگی مردم مصرف مشروبات الکلی، رشد فزاینده‌ای داشته است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی، حدود شش درصد افراد در کشور تجربه مصرف مشروبات الکلی را دارند. این در حالی است که شاخص مصرف سنگین دوره‌ای در دنیا ۳/۶ درصد است، اما بنابر آمارهای غیر رسمی این شاخص در کشور ما حدود ۱۹ درصد است، یعنی فردی که در کشور ایران مشروب خواری می‌کند نسبت به افراد دائم الخمر در کشورهای اروپایی سه برابر بیشتر الکل مصرف می‌کند.

با توجه به اهمیت موضوع و رشد فزاینده آن در جامعه، قصد داریم آسیب‌های مصرف مشروبات الکلی در «خانواده»، «جامعه» و راهکارهای پیشگیری و درمان این ناهنجاری اجتماعی را تبیین نمایم.

گفتنی است، مفهوم شناسی، حرمت مشروبات الکلی از نگاه قرآن، تحریم شراب از نگاه روایات، آسیب‌های خانوادگی مصرف مشروب الکلی، آسیب‌های جسمی وروحی مصرف مشروبات الکلی، آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی، راهکارهای ترک اعتیاد شراب خواری از سرفصل های مهم این مقاله است.

علاقه مندان برای مشاهده و مطالعه متن کامل این مقاله اینجا را کلیک نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha