سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ حجت‌الاسلام پردل با اشاره به موانع تأسیس درمانگاه شبانکاره از استان بوشهر گفت: تقاضا داریم این مسأله از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در تهران پیگیری و جلساتی برای حل مشکل این درمانگاه با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل امام جمعه شبانکاره در استان بوشهر در خصوص صدور مجوز درمانگاه تأمین اجتماعی، ساخته نشدن این درمانگاه و چگونگی پیگیری‌های خود در این موضوع، گفت: پیگیری‌های تأسیس درمانگاه تأمین اجتماعی در بخش شبانکاره تاکنون حدود چهار سال به طول انجامیده است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه در دو سال اخیر مسئولیت امامت جمعه بخش شبانکاره را به عهده گرفته است اظهار داشت: شبانکاره بخشی از استان بوشهر است که با حدود ۱۵ هزار نفر بیمه شده (۶۳درصد جمعیت منطقه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند) دارای اداره تأمین اجتماعی و دیگر ادارات است که می‌تواند به یک شهرستان تبدیل شود.

وی با توجه به صدور مجوز برای درمانگاه تأمین اجتماعی در بخش شبانکاره، تلاش مدیران درمان استان برای لغو این مجوز و صدور مجوز برای بخش آب پخش و پیگیری‌های امام جمعه برای صدور دوباره مجوز برای شبانکاره ابراز داشت: چندین بار به صورت حضوری با مدیر درمان استان دکتر اسماعیلی صحبت کردم تا این مسأله را سریعتر حل کنند که متأسفانه ثمر بخش نبوده است.

حجت‌الاسلام پُردل گفت: سال گذشته برای ساخت این درمانگاه حدود چهل میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود، پنج میلیارد تومان برای زمین بود که از پرداخت این مبلغ امتناع می‌کردند و توقع داشتند مردم زمین را تهیه کنند؛ با پیگیری‌های بسیار، خردادماه زمینی به مبلغ چهار میلیارد تومان خریداری شد.

امام جمعه شبانکاره افزود: از خردادماه تاکنون منتظر نقشه‌برداری و پس از آن ساخت درمانگاه هستیم که هیچ یک از مسئولان در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهد؛ دوم و شانزدهم خرداد امسال از سازمان تأمین اجتماعی در تهران دستور نقشه‌کشی و پی‌ریزی و ساخت درمانگاه به مسئولان استان داده شده است اما در ۹ ماه گذشته اتفاقی نیفتاده است.

وی در بیان راه‌های پیگیری که حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری به وی توصیه کرده است درباره این مسأله اظهار داشت: طبق توصیه که مسائل ابتدا خصوصی پیگیری شود و در صورت عدم نتیجه در تریبون نماز جمعه اعلام کنید، دو سه مرحله با استانداری صحبت کردم و هجمه، درخواست و مطالبه مردم را توضیح دادم؛ چندین بار حضوری به فرمانداری مراجعه کردم و مدیر درمان اینجانب را به دفتر خود راه نداد.

حجت‌الاسلام پُردل تصریح کرد: وقتی چندین مرحله جواب نگرفتم در خطبه‌ها به مسأله درمان در منطقه اشاره کردم؛ شاید این چهارمین خطبه‌ای است که درباره مسائلی مانند نبود پزشک، سرم و حتی آمپول در منطقه می‌گویم؛ بیمارستان و درمانگاه هست، اما چون کد ندارد، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد؛ اگر این مشکل حل شود، از مشکلات درمانی شهرها و روستاهای اطراف نیز کاسته می‌شود.

امام جمعه شبانکاره با اشاره کوتاهی که بیشتر مسئولان استان از آب‌پخش هستند و رقابتی بین آب پخش و شبانکاره در جذب امکانات رفاهی و خدماتی وجود دارد گفت: در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کردم که عزمی برای حل این مشکل در استان وجود ندارد؛ مطالبه ما از خود سازمان تأمین اجتماعی کشور است که با این کار دل مردم را شاد کنند و اتفاق خوبی برای مردم بیافتد.

وی با قبول اینکه پروژه درمانگاه شبانکاره در استان بوشهر شکست خورده است ابراز داشت: تقاضا داریم که این مسأله از سوی دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه در تهران پیگیری و برای حل این مشکل با مدیران سازمان تأمین اجتماعی در تهران جلساتی برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha