دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نگهبان

حوزه/ فیلم"نگهبان" با رویکرد عدالتخواهی و مقابله با فساد به همت انجمن سواد رسانه طلاب در قم مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجید بنی احمدی طی سخنانی در بیست و هفتمین نشست نقد و بررسی دکوپاژ که اختصاص به نقد و تحلیل فیلم "نگهبان" به کارگردانی حمید بیات داشت، با اشاره به این که تیم سازنده این تله فیلم، دغدغه ارزشمند مقابله با فساد و لزوم توجه به مطالبات مردمی به بهانه بحث انتخابات را در این کار داشته است، اظهار داشت: متأسفانه این ایده خوب در بستر اجرا به محصول قابل قبولی تبدیل نشده به نحوی که تنها به این خاطر که یک مجموعه انقلابی پشت حمایت از این اثر بوده می توان به دفاع از آن پرداخت.

وی افزود: ما نیاز داریم که در این موضوعات، کارهای خوب و قوی تری ساخته شود و گرنه هزینه ها هدر رفته و تلاش ها به ثمر نخواهد ننشست.

وی گفت: تعلیق و گره افکنی و گره گشایی و نقاط عطف جذابی را در این فیلم شاهد نبودیم، ضمن آن که روند تحولات اثر نیز به گونه ای نبوده که مخاطب را اقناع کرده و او را با خود همراه سازد.

سید محمدمهدی موسوی، روزنامه نگار و تحلیلگر فیلم و سریال نیز با بیان این که همچنان پاشنه آشیل نه فقط سینمای ایران بلکه تلویزیون و شبکه نمایش خانگی، قصه و فیلمنامه است، ابراز داشت: شخصیت پردازی ناقص، تعجیل و شتابزدگی در ساخت و کم توجهی به اهمیت قصه و درام از جمله مشکلات جدی فیلم نگهبان است ضمن آن که به لحاظ فرمی نیز نقص های مشهودی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایده خوب وقتی به یک اثر هنری جذاب و قابل قبول تبدیل می شود که قبل از هر چیز هدفمندی در آن محسوس باشد و این که فرم اثر با رعایت همه ریزه کاری ها چنان در خدمت محتوا باشد که مخاطب نیز با آن ارتباط حسی لازم را برقرار نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha