یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: امسال ماه مبارک رمضان با تعطیلات سال جدید در یک بازه زمانی مشترک قرار گرفته‌اند؛ لذا شایسته است که حرمت ماه رمضان حفظ شود البته این بدان معنا نیست که ما سال نو و بهار طبیعت را کاملا فراموش کنیم زیرا خود بهار نیز یکی از نشانه های وجود وحدت در جهان هستی است.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به فرا رسیدن رمضان؛ ماه مهمانی خدا، اظهار داشت: در تمامی ادیان توحیدی روزه برای پیروان آن دین جزو تکالیف الهی منظور شده است و در دین مبین اسلام نیز بر روزه و روزه داری تاکیدات بسیاری شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: روزه در ادیان الهی به نوعی یک امر خودسازی معنوی برای انسان شناخته می‌شود و این خودسازی در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌تری دارد تا جایی که ماه رمضان روزه‌داری امری اجتماعی محسوب می‌شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: روزه داری در دین مبین اسلام با چندین هدف متعالی انجام می‌گیرد که یکی از آنها که می‌توان آن را نخستین هدف از روزه‌داری عنوان کرد پاک شدن انسان از زنگار زندگی روزمره می‌باشد.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شخصی که روزه‌دار است به خوبی می‌تواند وضعیت دیگران که توانایی برای تامین معاش خویش را ندارند به خوبی حس کند بنابراین روزه داری نه تنها تمرین تقوا، صبر و ایستادگی است، بلکه روزه‌داری به نوعی شناخت جامعه پیرامون خود و حال دیگران محسوب می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امسال ماه مبارک رمضان با تعطیلات سال جدید در یک بازه زمانی مشترک قرار گرفته‌اند لذا شایسته است که حرمت ماه رمضان حفظ شود البته این بدان معنا نیست که ما سال نو و بهار طبیعت را کاملا فراموش کنیم زیرا خود بهار نیز یکی از نشانه های وجود وحدت در جهان هستی است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کردستان از استان‌های توریستی و مهمان پذیر کشور محسوب می‌شود؛ لذا توقع ما از مهمانان و گردشگران گرامی این است که حرمت این ماه بزرگ را همواره نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha