یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی عباسی، جامعه المصطفی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی گفت: فراگیران جامعه المصطفی بهترین سفیران دوستی و برادری در کشورهای مختلف به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، منتخب مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه پنجشنبه ۱۷ اسفندماه در دیدار سفیر کشور بورکینافاسو در تهران، راهبرد اساسی جامعه المصطفی را کمک به توسعه دوستی و برادری میان ملت‌ها به ویژه مذاهب مختلف اسلامی دانست و اظهار کرد: در بسیاری از نمایندگی‌های المصطفی، پیروان مذاهب مختلف اسلامی در کنار پیروان سایر ادیان در حال تحصیل هستند و به همین دلیل فراگیران ما بهترین سفیران دوستی و برادری در کشورهای مختلف به شمار می‌آیند.

وی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به محمد کابوره، افزود: المصطفی عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید و ده‌ها هزار فراگیر از ۱۳۵ ملیت جهان دانش‌پژوهان آن را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به ارائه رشته‌های جامعه المصطفی در سه حوزه علوم انسانی، علوم اسلامی و زبان و فرهنگ، اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به ۲۰۰ رشته، گرایش و مقطع در المصطفی ارائه و مدارک علمی آن از سوی وزارت علوم و تحقیقات صادر می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به امضای قرارداد همکاری علمی میان این دانشگاه و بیش از ۳۰۰ مرکز علمی و دانشگاهی در سراسر جهان، گفت: المصطفی در نمایندگی‌های داخل و خارج از کشور خود پذیرای برادران و خواهرانی از مذاهب مختلف اسلامی است و در بسیاری از کشورها از جمله بورکینافاسو، بخش زیادی از دانشجویان ما از اهل سنت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بیان کرد: امروز در جهان شاهد یک بی‌عدالتی گسترده در تقسیم قدرت و امکانات هستیم و برخی دولت‌های قدرتمند به ملت‌های دیگر، به عنوان کشورهای درجه دوم نگاه می‌کنند. این قدرت‌های سلطه‌جو که در گذشته حضور استعماری در سایر کشورها داشتند، امروز با روش‌های جدید به دنبال حفظ تسلط سیاسی و اقتصادی خود بر دیگر ملت‌ها هستند.

وی همکاری‌های علمی، اجتماعی و اقتصادی میان کشورهای در حال توسعه را منجر به هم‌افزایی در توسعه و پیشرفت دانست و تصریح کرد: دانشگاه‌های ما نقش مهمی در این فرایند ایفا می‌کنند. کشورهای قدرتمند چنین جلوه می‌دهند که بدون اتکا به آنان، کسی نمی‌تواند پیشرفت کند، در حالی که ما از ظرفیت‌های بسیار فراوانی برخوردار هستیم و در کنار هم می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی دست یابیم.

رئیس جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: این دستاوردها بیانگر آن است که با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و همکاری با کشورهای دوست و برادر می‌توان به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافت.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه‌های ما صمیمانه آمادگی دارند تا دستاوردها و یافته‌های علمی خود را با سایر کشورها به اشتراک بگذارند. امیدواریم در زمان حضور جنابعالی در ایران، زمینه‌های بسیار خوبی برای ارتباطات علمی و دانشگاهی میان دو کشور برقرار گردد.

توسعه همکاری‌های ایران و بورکینافاسو

محمد کابوره، سفیر بورکینافاسو در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعه المصطفی، ابراز کرد: امروز شاهد ارتقای سطح روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و علمی هستیم و ما از این روند بسیار خشنودیم.

وی با ابراز آمادگی دولت بورکینافاسو برای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی، اظهار کرد: تعداد زیادی از فراگیران بورکینافاسویی در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند و ما قدردان میزبانی المصطفی از فرزندان خود هستیم و علاقه داریم ظرفیت دانشگاهی المصطفی در بورکینافاسو افزایش یابد.

کابوره با اشاره به بازدید خود از نمایندگی المصطفی در بورکینافاسو، اظهار کرد: دو ملت ایران و بورکینافاسو دارای نقاط مشترک زیادی هستند و پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران الگوی بسیار خوبی برای سایر ملت‌های استقلال‌طلب به شمار می‌آید.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha