چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سرزمین مادری

با پایان یافتن دو فصل از سریال خوب "سرزمین مادری" حقیقتاً لازم است که از دست اندرکاران تولید این اثر تلویزیونی به خصوص کارگردان آن آقای کمال تبریزی تشکر نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نگارنده قصد آن ندارد که به سبک و سیاق همیشگی خود، سیاهه ای بنگارد راجع به نقد و تحلیل یک فیلم یا سریال بلکه همین ابتدا قصدش آن است که تشکری داشته باشد از سازنده سریال خوش فرم و پرمحتوای "سرزمین مادری"

بله آقای تبریزی، ممکن است گاهی بابت آثارتان و یا سخنان و تحلیل هایی که این ور و آن ور بیان می دارید از شما گله مند باشیم اما قطعاً بابت کارهای خوبتان هم سپاسگزارتان خواهیم بود، آن سان که سال ها پیش بعد از ساخت فیلم "لیلی با من است" از شما تقدیر و تشکر کردیم که چه اثر خوب و خوش ساختی ارایه کردید آن هم با محوریت دفاع مقدس.

این که در سریال اخیر، اثری متعهدانه ساخته اید با محوریت یکی از مهم ترین بخش های تاریخ معاصر این مرز و بوم از شما سپاسگزاریم.

این که از بازیگران شاخص و توانمندی در این سریال استفاده کرده اید که انصافاً در این آزمونِ هنری به لحاظ فرمی و محتوایی سربلند بیرون آمده اند، از شما ممنونیم.

شهاب حسینی، جعفر دهقان، جواد عزتی، محمدرضا فروتن، حسین محجوب، محسن تنابنده و دیگر آقایان و البته بانوان هنرمند در این اثر خوش درخشیده اند هر چند که سهم هر یک بنابر میزان نقش و هنرمندی شان متفاوت است اما در مجموع در خلق اثری شاخص سهیم بوده اند.

آقای تبریزی! این که در این سریال و به خصوص فصل دوم آن از چهره برخی مقدس نماها در دوران قبل از انقلاب پرده برداشته اید و به حد وُسع خود از ابعاد ناپیدای نهضت خمینی کبیر سخن گفتید آن هم در قاب تلویزیون از شما تشکر می کنیم.

سرزمین مادری داستانش را در سه دوره ی تاریخی در سه فصل روایت می‌کند؛ داستان فصل اول که از آخرین روزهای پهلوی نخست شروع شده و سپس به اوایل حکومت پهلوی دوم و رخدادهای مهم تاریخ معاصر در آن بازه زمانی، همچون تسخیر کشور توسط حکومت‌های امپریالیستی مثل بریتانیا و تزاری سرخ استالین، ترور ناموفق شاه توسط جوان توده‌ای تندرو یا ملّی شدن صنعت نفت می‌پردازد و در ادامه به سال های پرفراز و نشیب نهضت حضرت امام (ره) و نیز ایام پیروزی انقلاب و پس از آن می رسیم که در روایتگری هر یک انصافاً دقت نظر خوبی صورت گرفته تا سریالی قوی و فاخر به لحاظ فرمی و محتوایی شاهد باشیم و ای کاش مسئولان تلویزیون با دعوت از کارگردانان کاربلد و هنرمندان حرفه ای زمینه ای فراهم کنند که در آینده نیز شاهد تولید و پخش چنین سریال هایی از شبکه های پرمخاطب تلویزیون باشیم.

سید محمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha