دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1142911
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
شهید مهمور

حوزه / رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه شهدا در زمان حیاتشان به وظیفه خود عمل کردند، گفت: ما نیز در برهه بسیار مهمی از تاریخ قرار داریم و به عنایت شهدا برای عبور سربلند از این برهه نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا محمود زاده رییس عقیدتی سیاسی منطقه شهید نصر اصفهانی صبح امروز در مراسم یادبود شهیدمحمد باقر مهوری، هدف از برگزاری مراسم یادبود شهدا را تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس آنها قلمداد کرد و اظهار داشت: شهدا کمترین نیازی به این مراسمات ندارند و این ما هستیم که به شهدا و ادامه دادن راه پرفیض آنها محتاجیم.

وی قبور مطهر شهدا را همچون حرم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مأمن شیفتگان طریق حق عنوان کرد و گفت: شهدا نزد خداوند آبرومند و عاقبت به خیر شدند و ما می‌توانیم از آنها به عنوان واسطه فیض در درگاه خداوند طلب شفاعت و حسن عاقبت کنیم. ‌

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه شهید نصر اصفهانی در ادامه با بیان اینکه شهدا در زمان حیاتشان به وظیفه خود عمل کردند، خاطرنشان کرد: ما نیز در برهه بسیار مهمی از تاریخ قرار داریم و به عنایت شهدا برای عبور سربلند از این برهه نیازمندیم. ‌

وی امنیت و آرامش امروز را ناشی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و یادآور شد: داشتن سمت و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین و متفاوت از سایر نظام‌های سیاسی دنیاست، چرا که هر کرسی مسئولیت در این نظام، روی خون هزاران شهید بنا شده که از عزیزترین دارایی خود یعنی جان گذشتند تا این نظام مقدس بماند و چه مسئولینی که روی صندلی مسئولیت خود که خون پاک شهدا پای آن است مردود شدند و عاقبت به خیر نشدند.

در پایان مراسم از خانواده شهید مهوری با اهداء لوح سپاس قدردانی شد و مراسم با گل افشانی و عطرافشانی مزار شهید پایان یافت.

گفتنی است شهید مهوری قبل از شهادت در قالب ماموریت در عقیدتی سیاسی مشغول به خدمت بوده است.

در زندگی نامه شهید محمد باقر مهوری آمده است: آن شهید در سال ۱۳۳۵ در خانواده‌ای مذهبی در اصفهان به دنیا آمد، پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی به استخدام ارتش درآمد و پس از گذراندن دوره تخصصی به پایگاه بوشهر منتقل گردید و پس از چند سال خدمت در آن پایگاه در سال ۱۳۶۰ به گروه پدافند هوایی هاشم آباد منتقل و در آنجا ازدواج کرد و چندین مرحله به جبهه‌ها اعزام و در نهایت تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید، پیکر وی در رودخانه در شلمچه چندین روز بدون سر رها شده بود تا اینکه پیکر پاکش در گلستان شهدا در کنار برادر شهیدش به خاک سپرده شد.

همچنین در فرازی از وصیت نامه شهید آمده است: ای دوستان و ای برادران و خواهران، با قلم هایتان و با بیانتان، امام امت و یاران با وفای او را یاری کنید و نگذارید دشمن به دل‌هایتان نفوذ کند.

شهدا در زمان حیاتشان به وظیفه خود عمل کردند

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha