دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار فرماندهان ارشد نظامی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه باید قبل از تبلیغ معارف دینی، خود بدان عامل باشیم، گفت: اگر بخواهیم کینه دیگران را درمان کنیم، باید خودمان کینه خودمان را درمان کنیم و اگر می‌خواهیم معارف دین را برای دیگران بیان کنیم باید خودمان قبل از دیگران بدان عامل باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امشب در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه علما و روحانیون است که امراض روحی و معنوی مردم را درمان کنند که برای این امر از قرآن و روایات اهل بیت(ع) می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: ماه رمضان بهترین فرصت برای عمل به این وظیفه است و روز قیامت قطعا مسئول خواهیم بود و در روایات وارد شده که گناه سفیهان جامعه را به حساب علمای جامعه به دلیل سکوت و بی‌تفاوتی آن‌ها، خواهند نوشت.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه باید قبل از تبلیغ معارف دینی، خود بدان عامل باشیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم کینه دیگران را درمان کنیم، باید خودمان کینه خودمان را درمان کنیم و اگر می‌خواهیم معارف دین را برای دیگران بیان کنیم باید خودمان قبل از دیگران بدان عامل باشیم.

وی تصریح کرد: مومن کسی است که دیگران را از جهت معنوی از خودش بالاتر می‌بیند، اگر کینه و غیبت باشد، دیگر نمی‌توانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند اگر از برادر مؤمن خود خوبی و دیانت را ببیند، نباید به گفته دیگران در مورد آنها توجه کند و لذا در گفتار و نوشتار خودمان باید جایگاه علمای دین را حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: روحانیون در بیان و نوشتار باید دقت کنیم که جایگاه علما حفظ شود و اعتماد مردم را خدشه دار نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha