دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طلاب غیر ایرانی در ۱۶ شهرستان از شهرستان‌های استان خوزستان

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد: طلاب غیر ایرانی در ۱۶ شهرستان از شهرستان‌های استان خوزستان در یک بازه زمانی ۳ روزه حضور یافته و در اعتکاف‌های دانش‌آموزی سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی در گفتگو با خبرگزاری حوزه در خوزستان با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی طلاب غیر ایرانی، گفت: سخنرانی طلاب غیر ایرانی از این ‌جهت برای مردم مؤثر است تا از زبان شهروندان کشورهای غربی، گزارشی از وضعیت آسیب‌ها و مسائل غربی شنیده شود و این مسئله، پذیرش در مخاطبین را افزایش می‌دهد.»

وی ادامه داد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایران به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرده است؛ اما دشمنان با نقشه‌های پیچیده همواره در تلاش بوده‌اند تا مردم را ناامید کرده و با عوض‌کردن جای حق و باطل و تحریف افکار عمومی، به اهداف شوم خود دست یابند. بر همین اساس، یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب تبیین درست مسائل تحت عنوان «جهاد تبیین» بوده است. در این راستا، چندی است که اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان طرح سلسله نشست‌های گفتمان نو را با محوریت ایران قوی، حجاب، غرب‌شناسی و فضای مجازی در استان خوزستان به مرحله اجرا درآورده است. تازه‌ترین اقدام این سازمان، استفاده از ظرفیت طلاب خارجی در اعتکاف بود که با استقبال بی‌نظیر جوانان روبرو شد. به همین منظور حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان به ارائه توضیحاتی در خصوص جزئیات اجرای این طرح پرداخت.

اعزام طلاب غیر ایرانی به طرح گفتمان نو

حجت‌الاسلام فردآقایی هدف از برگزاری نشست‌های گفتمان نو با حضور طلاب غیر ایرانی در مساجد شهرستان‌های استان خوزستان را معرفی مدل‌های جدیدی از اعزام مبلغ عنوان کرد و گفت: «در ذیل سلسله نشست‌های گفتمان نو ما درصدد برآمدیم تا در کنار اعزام طلاب به روش سنتی، مدل‌های جدیدی از اعزام مبلغ و کارهای تبلیغی نوینی را معرفی کنیم و به سمت ذائقه مخاطب حرکت نماییم. در موضوع گفتمان نو دو سرفصل مبلغین کودک و نوجوان و طلاب خارجی مقیم ایران را در پیش گرفتیم.»

وی ادامه داد: «در طرح گفتمان نو به ذهنمان رسید که امسال باتوجه به استقبال دانش‌آموزان از اعتکاف، طرح جدیدی از اعزام را در کنار اعزام‌های سنتی تجربه کنیم. بر همین اساس، از ۱۱ مبلغ خارجی مقیم ایران، متشکل از ۴ آقا و ۷ خانم که بعضاً در حال تحصیل در حوزه علمیه قم هستند، برای سخنرانی در مراسم معنوی اعتکاف دعوت به عمل آوردیم.»

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان تأکید کرد: طلاب غیر ایرانی در ۱۶ شهرستان از شهرستان‌های استان خوزستان در یک بازه زمانی ۳ روزه حضور یافته و در اعتکاف‌های دانش‌آموزی سخنرانی کردند.

حجت‌الاسلام فردآقایی با اشاره به موضوع سخنرانی طلاب خارجی در اعتکاف تصریح کرد: «موضوع سخنرانی طلاب خارجی آقا با محوریت غرب‌شناسی و مقایسه مسائل فرهنگی غرب و ایران برنامه‌ریزی شده بود و طلاب خارجی خانم نیز با تمرکز بر مسئله حجاب و عفاف، الگوی زن سوم اسلامی و تفاوت آن با زن غربی به سخنرانی ‌پرداختند.»

بازخورد مثبت معتکفان نسبت به سخنرانی طلاب غیر ایرانی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به بازخورد معتکفان نسبت به سخنرانی این طلاب خارجی گفت: «این طرح چون در سال‌های اخیر جدید بود، با استقبال بی‌نظیری از سوی معتکفان روبرو شد. به اذعان خود معتکفان، تجربه نشستن پای صحبت‌های طلاب خارجی و استفاده از تجربه آنها بسیار مفید و لذت‌بخش بود. در واقع، این طلاب به دلیل آشنایی با سبک زندگی غربی توانستند مخاطبین را به خود جذب نمایند.»

آمار برگزاری نشست‌های گفتمان نو با حضور طلاب خارجی

حجت‌الاسلام فردآقایی با ارائه آماری از برگزاری نشست‌های گفتمان نو با حضور طلاب خارجی اظهار کرد: «طرح دانش‌آموزی گفتمان نو با حضور ۱۱ طلاب خارجی از کشورهای تایلند، آلبانی، هند، آلمان، بلژیک، نروژ و انگلیس برگزار شد.»

او ادامه داد: «در این طرح، طلاب در ۱۶ شهرستان، ۱۱۲ نشست برگزار نمودند که این نشست‌ها، ۱۰۰۸۰ مخاطب داشت و بالاترین میزان مخاطب با ۳۱۵۰ نفر مربوط به استان اهواز بود.»

اهمیت استفاده از ظرفیت طلاب خارجی

حجت‌الاسلام فردآقایی برگزاری این نشست‌ها و استفاده از ظرفیت طلاب خارجی را در شفاف‌سازی واقعیت‌های جامعه غربی مؤثر دانست و افزود: «امروز فضای مجازی و فضای رسانه‌ای در ذهن جوان‌ها این‌گونه جا انداخته که کشورهای غربی از همه لحاظ در رفاه هستند و از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... هیچ اشکالی در آنها دیده نمی‌شود و درعین‌حال در ایران انواع و اقسام مشکلات وجود دارد. عده‌ای این مشکلات را به حاکمیت دینی و موضوعات سیاسی ربط می‌دهند؛ لذا این نشست‌ها و سخنرانی طلاب خارجی از این ‌جهت برای مردم مؤثر است تا از زبان شهروندان کشورهای غربی، گزارشی از وضعیت آسیب‌ها و مسائل غربی شنیده شود و این مسئله، پذیرش در مخاطبین را افزایش می‌دهد.»

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری این نشست‌ها خاطرنشان کرد: «برگزاری این نشست در مراسم معنوی اعتکاف اولین تجربه موفقمان بود که با استقبال خوبی مواجه شد و بنا بر این است که در فواصل زمانی آتی از این ظرفیت در مناسبت‌های مختلف استفاده کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha