یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1143131
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
دوره تجديد ميثاق طلبگی در یزد

حوزه/ دوره تجدید میثاق طلبگی برای اولین بار در کشور در استان یزد برگزار گردید.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با اشاره به برگزاری دوره تجدید میثاق طلبگی در یزد، عنوان کرد: این دوره به مدت دو روز در امامزاده عبدالله بافق ویژه طلاب پایه اول استان برگزار شد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد گفت: این دوره به جهت تقویت اخلاق و معنویت و انگیزه‌های طلبگی و آشنایی طلاب با مسیرنمای وظایف و نقشه‌های پیش روی طلبه و روحانی با محوریت مبحث طلبه آرمانی و آرمان‌های طلبگی و تبیین ساحت‌های تربیت و به منظور ترسیم سیمای طلبه جامع و متوازن برگزار گردید.
استاد حوزه علمیه یزد گفت: در این اردوی معرفتی معنوی طلاب به مدت دو روز و دو شب در جوار امامزاده یه واجب التعظیم حضرت عبدالله بن موسی بن جعفر اسکان داشته و از فیوضات معنوی این مقام مقدس مخصوصاً در سحرهای انتهایی ماه شعبان المعظم بهرمند شدند.
وی ادامه داد: مراسمات معنوی این دوره مناجات سحری در دو نوبت زیارت جامعه کبیره و دعای کمیل و ندبه خلوت سحرگاهی و... و ویژگی های این دوره همچون ویژگی‌های خاص دوره‌های طلبگی مانند میثاق طلبگی بوده است.
حجت الاسلام دهقانی نژاد با اشاره به مشارکت حداکثری طلاب در مباحث عنوان کرد: این مشارکت تا حدی بوده است که پس از کلاس‌ها طلاب در حلقه‌ها و گروه‌های معرفتی با اساتید به صورت خودجوش به ادامه مباحث می‌پرداختند.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این دوره ارائه بحث سبک زندگی اسلامی و طلبه و رسانه و فضای مجازی بود که در روز جمعه برگزار شد و مورد استقبال شرکت کنندگان نیز قرار گرفت.
رضا دهقانی نژاد گفت: برنامه پایانی این دوره، شرکت در مراسم عبادی سیاسی معنوی نماز جمعه شهرستان بافق و برنامه فرهنگی تفریحی نهالکاری درخت مثمر نخل به نیت طلبه و روحانی شهرستان بافق بود که به همین منظور ۱۱ نهال نقل به نیت ۱۱ شهید طلبه و روحانی شهرستان بافق در بوستان آبشاهی بافق غرس شد.
حجت الاسلام دهقانی نژاد گفت: ایده این دوره از دو ماه قبل توسط مدیر حوزه علمیه استان یزد حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مطرح شد و پس از برگزاری جلسات هماهنگی با امام جمعه بافق و تولیت امامزاده عبدالله بافق و مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام با مشارکت معاونت تهذیب و تربیت مدرسه علمیه بافق برگزار گردید.
حجت الاسلام دهقانی نژاد بیان کرد: در طول این دوره ۱۲ نفر از اساتید طلاب را همراهی می‌کردند و از ابتدای تا انتهای دوره در کنار آنها بودند.
وی ادامه داد: در این دوره طلاب از درس اخلاق و مباحث اساتیدی همچون حجج اسلام والمسلمین سلیمانی، حسینی نسب، شمس و حسینی امام جمعه بافق بهره‌مند شدند.
حجت الاسلام دهقانی نژاد در پایان گفت: بر خود لازم می‌دانم از طریق ارجمند و فاضل محترم حاج آقای ملا حسینی و همکاران محترم ایشان کمال تقدیر و تشکر و سپاسگزاری را داشته باشم که اگر نبود همت این دوستان و تلاش و پشت کار آنها این اردوی زیبا به ثمر نمی‌نشست.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha