دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان یزد با محوریت پذیرش سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠۴ حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان یزد، امروز در دفتر مدیریت حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان آیات سوره مدّثر (کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهِینَةٌ «۳۸» إِلَّا أَصْحابَ الْیَمِینِ «۳۹» - هرکسی در گرو چیزی است که کسب کرده است. مگر اصحاب یمین)، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام در خطبه شعبانیه میفرمایند: (أَیهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِکمْ فَفُکّوهَا بِاسْتِغْفَارِکمْ - ‌ای مردم! به درستی که جانهای شما در گرو اعمال شماست؛ پس با استغفار آزادش کنید.)، همان گونه که یک خانه‌ای را رهن می‌کنید تا زمانی که پول آن را تحویل ندهید خانه در گرو می‌باشد، در اینجا جان‌های ما در گرو اعمالی است که انجام می‌دهیم.
وی ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: که آزاد شدن نفس ما در گرو استغفار زیاد است و عجیب آنکه در دو ماه رجب و شعبان تاکید زیادی به این شده است که استغفار کنیم و این بدان معناست که پس از پاک شدن وارد ماه میهمانی خدا بشویم.
استاد حوزه علمیه استان یزد گفت: رسول اکرم در خطبه شعبانیه میفرمایند: (ظُهُورُکمْ ثَقِیلَةٌ مِنْ أَوْزَارِکمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکمْ - و پشتهای شما از گناهانتان سنگین است، پس به طول دادن سجود، آن را سبک سازید) و خداوند قسم خورده است که نمازگزاران و سجده گذاران را عذاب نمی‌کند و به آتش جهنم آنها را نمی‌سوزاند.
وی ادامه داد: نفس روزه این ماه یعنی رمضان هم باعث می‌شود که خداوند گناهان ما را ببخشاید.
حجت الاسلام والمسلمین شمس گفت: از حضرت سوال شد: همه ما که نمی‌توانیم روزه بگیریم پس چه کاری انجام دهیم، حضرت فرمودند: خودتان را رها "از بار گناهانتان" کنید ولو به دادن یک دانه خرما یا یک لیوان آب به شخص روزه‌دار.
وی افزود: کسی که اخلاق حسنه داشته باشد نسبت به خانواده خود و با مردم، به راحتی از پل صراط عبور میکند زمانی که قدمها برای عبور از پل صراط سست است.
در ادامه این جلسه معاونین حوزه علمیه استان یزد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود نسبت به مسئله پذیرش حوزه علمیه در سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠۴ پرداختند که تصمیماتی در این راستا اتخاذ و مصوب شد.
گفتنی است: پذیرش حوزه علمیه برای سال تحصیلی آتی از دو روز آینده شروع خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha