دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران یزد گفت: اگر ماه رمضان را درست معرفی کنیم حرمت آن در جامعه بیشتر حفظ و روزه خواری و بدحجابی کمتر دیده می‌شود وآسیب های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد با تأکید بر فضیلت ماه مبارک رمضان، به خطبه پیامبر گرامی اسلام (ص) در آخرین روزهای ماه شعبان اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ. شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، افزود: پیامبر می فرمایند، ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است.ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، با بیان اینکه شناخت ماه مبارک رمضان برای درک بهتر عظمت این ماه، حائز اهمیت است، اظهار داشت: برای ورود به ماه رمضان، باید ماه رجب و ماه شعبان به خوبی درک شود تا انسان آمادگی ورود به ماه رمضان را پیدا کند. باید این ماه را بشناسیم و به مردم بشناسانیم.

وی افزود: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) در این ماه، اعمال نیک، مقبول و حاجات، مستجاب است و با نیات پاک و قلوب طاهره از خداوند درخواست کنید؛ زیرا نیت پاک از قلب پاک برمی خیزد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تأکید کرد: رمضان ماه مغفرت است و مهربانی خداوند در این ماه شامل همه افراد می شود و بدبخت کسی است که از این خوان گسترده بی بهره و بی نصیب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، ابراز کرد: اگر ماه رمضان را درست معرفی کنیم حرمت آن در جامعه بیشتر حفظ و روزه خواری و بدحجابی کمتر دیده می‌شود وآسیب های اجتماعی کاهش می‌یابد.

در این نشست که با هدف هماهنگی و بررسی برنامه های حوزه خواهران برای سال۱۴۰۳ تشکیل شد، هر یک از معاونت های استانی به تشریح برنامه ها پرداختند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha