دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نرم افزار حقیق

حوزه/ تولیدکننده نرم‌افزار آموزش، حفظ و قرائت قرآن «حقیق» با اشاره به تحلیل صوتی محفوظات قرآنی کاربران در این نرم‌افزار گفت: اگر کاربری درخصوص تلاوت آیه یا آیاتی دچار فراموشی شود، نرم‌افزار به او نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به مناسبت برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با هدف حمایت از نوآوری‌های قرآنی، میزبان شماری از فعالان قرآنی سراسر کشور و متولی برپایی غرفه‌ در این نمایشگاه است.

عبدالخضر مقدم، تولیدکننده نرم‌افزار آموزش، حفظ و قرائت قرآن «حقیق»، محصولی از مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر درخصوص معرفی این نرم‌افزار اظهار داشت: این نرم‌افزار به صورت تکنیکال و قدم به قدم به ارائه آموزش‌هایی در زمینه حفظ و قرائت قرآن به کاربران می‌پردازد. برای اولین بار حفظ آیات در نرم‌افزار «حقیق» به صورت تقطیع و با تکیه بر چهار وقف جایز قرآن انجام می‌گیرد. در بخش حفظ عمومی، آموزش چندین سوره از قرآن همچون یاسین، حجرات، جمعه، واقعه و... به انضمام سوره‌های جزء ۳۰ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش دیگری به نام حفظ تخصصی قرآن هم در این نرم‌افزار وجود دارد که شامل آموزش‌هایی برای حفظ کامل قرآن است و فرایندی متفاوت از حفظ عمومی دارد. در زمینه قرائت قرآن نیز درحال انجام پیش ثبت نام از کاربران هستیم و در آینده از هوش مصنوعی در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

قابلیت‌های متعدد نرم‌افزار «حقیق»

این تولیدکننده نرم‌افزار قرآنی در توضیح بخش‌های متنوع محصول خود مطرح کرد: بخش‌های دیگر نرم‌افزار «حقیق» شامل ختم شخصی قرآن و استفاده از قرائت، تفسیر، ترجمه و استماع قرآن است. همچنین از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به انجام جستجوی پیشرفته در قرائت قرآن اشاره نمود که مورد استفاده پژوهشگران قرآنی، طلاب و دانشجویان می‌باشد. تولید محتوا درخصوص موضوعات تربیتی، خانواده و سلامت از جمله برنامه‌های ما برای ارتقای این نرم‌افزار در آینده است.

وی یادآور شد: کاربرانی که علاقمند به شرکت در دوره‌های آموزشی حفظ قرآن هستند، می‌توانند ابتدا در دوره فشرده آموزش مقدماتی قرآن شامل روخوانی و روان‌خوانی قرآن شرکت کنند. این آموزش‌ها با استفاده از قالب موشن گرافیک در مدت زمان ۳۳ دقیقه انجام می‌شود. مخاطب هدف این نرم‌افزار، بازه سنی مثبت ۱۲ سال است و اکنون کاربران نوجوان تا ۳۵ ساله خیل زیادی از کاربران این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهند.

مقدم با بیان مزیت مهم این نرم‌افزار نسبت به سایر نرم‌افزارهای موجود در کشور گفت: از جمله مزایای مهم این نرم‌افزار می‌توان به تحلیل صوتی محفوظات کاربران اشاره کرد. به این صورت که اگر کاربری درخصوص تلاوت آیه یا آیاتی دچار فراموشی شود، نرم‌افزار به اون نشان خواهد داد. تا پیش از این چنین قابلیتی از طریق نرم‌افزار و وب‌سایتی متعلق به کشور عربستان ارائه می‌شد. اکنون نرم‌افزار «حقیق» در سطح ملی و برای اولین بار در کشور بستری برای ارزیابی محفوظات کاربران فراهم نموده است. از نسخه عربی این نرم‌افزار هم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران رونمایی خواهد شد.

تحلیل صوتی محفوظات قرآنی از طریق نرم‌افزار «حقیق»

وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی برای کاربران یادآور شد: ماهانه ۱۰ کاربر برتر در نرم‌افزار مشخص شده و از طریق امتیازبندی، هدایای نقدی و غیر نقدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. برخی از کاربران ما با استفاده از این نرم‌افزار و در طول شش ماه، حفظ نیمی از قرآن را به پایان رسانده‌اند.

این تولیدکننده نرم‌افزار قرآنی بیان کرد: تولید نرم‌افزار «حقیق» از اردیبهشت ماه ۱۴۰‪۱ آغاز شد و اسفند همان سال نیز به مرحله نهایی رسید. این نرم‌افزار اکنون از پلتفرم مایکت قابل بارگیری است؛ اما بنا داریم درخصوص انتشار حداکثری آن اقدام کنیم. اکنون تعداد ۱۴۰۰ کاربر به صورت فعال از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. در ابتدا و به منظور تست فنی، نرم‌افزار به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داشت؛ اما درحال حاضر استفاده از آن نیازمند پرداخت هزینه است.

وی درخصوص پرداخت هزینه‌ نرم‌افزار به صورت اقساطی تأکید کرد: خرید آموزش‌ها در نرم‌افزار «حقیق» به صورت اقساطی از ۲ تا ۶ ماه را می‌توان از مزایای دیگر آن به‌شمار آورد تا امکان استفاده از این محصول برای عموم فراهم شود. اگرچه هزینه کمی نیز برای خرید آن درنظر گرفته شده است.

مقدم در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: معرفی محصول و ارائه تخفیف ۳۰ درصدی به مناسبت ماه مبارک رمضان از جمله خدمات غرفه ما در نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان می‌باشد. جذب حامی و سرمایه‌گذار نیز از دیگر اهداف ما برای شرکت در این نمایشگاه به منظور حضور در بازار و انجام تبلیغات است.

یادآور می‌شود: نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان از ۱۹ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ در محل سابق نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار می‌شود و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ میزبان علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد DE ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    0 0
    بسیار نرم افزار کاربردی و مفیدی هستش، بنده در فضای مجازی با این نرم افزار آشنا شدم و نصبش کردم توصیه میکنم حتما ازش استفاده کنید