یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دینداری

حوزه/ جلسه اخلاقی با موضوع اهمیت دینداری زنان با حضور طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) صبح امروز در گناوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جلسه اخلاقی با موضوع اهمیت دینداری زنان با حضور طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س)صبح امروز در گناوه برگزار شد.

در این نشست، آمنه غلامزاده استاد اخلاق گفت: کلید هایی که می توانیم با آنها زندگی کنیم و آن را به دیگران بیاموزیم و اولین و مهم ترین و اساسی ترین شالوده زندگیست، این است که من به عنوان یک زن دینم را زنانه یاد بگیرم.

وی با تاکید بر تمایز بین مرد و زن در تربیت دینی، اضافه کرد: متاسفانه جامعه دیندار ما هر وقت آمد دیندار تربیت کند، همه را یک شکل و مردانه تربیت کرد؛ بچه مذهبی های ما وقتی می خواهند زندگی کنند، می گویند برویم مثل شهدایی چون ابراهیم هادی و ... زندگی کنیم در حالی که ابراهیم هادی که به این درجه دست یافت نتیجه مادریست که او را این چنین تربیت کرد و ابراهیم هادی شد.

غلامزاده عنوان کرد: ما زنان نباید شهید بشویم باید شهید پرور بشویم، مگر حضرت زینب(س) نمی توانستند به میدان بروند و شهید بشوند؛ نکردند چون نباید بکنند، زیرا زن باید جهاد پرور باشد.

استاد اخلاق تصریح کرد: شهدا تابلو راهنمایی برای ما زنان هستند که چرا ما فرزندانمان را مثل این شهدا تربیت نکردیم؛ جبهه و جنگ ما زنان با جبهه و جنگ مردان فرق می کند؛ زنان از درون خانه بهشتی و جهنمی می شوند؛ اصل ما زنان هستیم، دشمن نمی گذارد ما بفهمیم اصل هستیم؛ زنان روزانه در خانه با هر فرزندی که به دنیا می آورند، شهید می شوند؛ شهادت انواع و اقسامی دارد که بیشتر آنان مخصوص زنان هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha