دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ گشایش « گنجیه مقاومت» در خانه طباطبایی های کاشان

حوزه / همزمان با فرارسیدن ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و در راستای کنگره ملی شهیدان کاشان « گنجیه مقاومت»با حضور خانواده معظم شهدا، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان در کاشان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان همزمان با فرارسیدن ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و در راستای کنگره ملی شهیدان کاشان «گنجیه مقاومت» متشکل از سردیس سرداران شهید کاشان با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور، خانواده معظم شهدا، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان در خانه تاریخی طباطبایی های کاشان رونمایی شد.

محمد علی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان دراین مراسم ضمن گرامی داشت یاد وخاطره ۱۸۰۰ شهید شهرستان کاشان تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا را یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار دانست و افزود: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی و شجاعت، شهامت، صداقت و ... آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی نمودند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

سردار عبدالرضا آزادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور نیز در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از شورای اسلامی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از رونمایی بالغ بر ۳۰ سردیس شهدای سردار سر افراز دوران دفاع مقدس کاشان در خانه تاریخی طباطبایی ها اظهار داشت: ابتکار مدیران شهری کاشان در معرفی حماسه و ایثار سرداران شهید به گردشگران داخلی و خارجی کار بسیار ارزشمندی است.

سردار آزادی با بیان اینکه دیگر شهرها خصوصا شهرهای پر بازدید و تاریخی کشور باید از رونمایی سردیس سرداران شهید کاشان الگو برداری کنند گفت: گرچه سردیس سرداران شهیدمان در بعضی از پارک ها نصب شده بود، ولی برای اولین بار شاهد نصب سردیس سرداران در اماکن تاریخی کاشان می باشم.

وی تصریح کرد: به همراه نصب این سردیس ها در اماکن تاریخی به روش های هنری باید زندگی وپیام شهدا نیز به نسل جوان منتقل شود

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با بیان اینکه تاکنون ده کنگره ملی شهدا در استان های کشور برگزار شده است از دست اقدام داشتن برگزاری کنگره ملی شهدا در ده استان دیگر در سال آینده خبر داد و گفت: اعضای ستاد این کنگره ها توفیق دیدار با مقام معظم رهبری را داشتند.

«گنجیه مقاومت»متشکل از سردیس سرداران شهید کاشان رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha