دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماه رمضان

حوزه/ آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان باید خود را در معرض نسیم الهی که در ماه مبارک رمضان می وزد، قرار دهد، تصریح کردند: انسان در ماه مبارک رمضان دعوت شد که فرشته بشود، فرشته شدن برای انسان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه, حضرت آیت الله جوادی آملی در نوشتاری با اشاره به اینکه انسان باید خود را در معرض نسیم الهی که در ماه مبارک رمضان می وزد، قرار دهد، آورده اند: شما شنیده‌اید که گاهی نسیم می‌وزد، شنیده‌اید وقتی نسیم می‌وزد انسان باید در معرض نسیم قرار بگیرد و خود را نپوشاند، آن نسیم الهی که در ماه مبارک می‌وزد, وجود مبارک حضرت امام رضا علیه السلام آن هوای غیبی را پیش‌بینی کرده و لذا فرمود یک نسیم خنک و سعادت‌بخشی دارد می‌وزد و آن ماه مبارک رمضان است، آماده باشید که ماه مبارک رمضان دارد می‌آید.
معظم له ادامه دادند: وجود مبارک آن حضرت در روزهای پایانی ماه شعبان می فرمود: چند روز دیگر نسیمی می‌وزد به نام ماه مبارک رمضان، آماده باشید، او به شما رو کرده است، این ماه برای شما اقبالی است، این ماه، ماه خداست.

ایشان روزه را فرصت انسان برای فرشته شدن خواندند و افزودند: مرحوم آقا سیّد محمدکاظم در بحث روزه مستحبی دارد که در فضیلت روزه همین بس که انسان شبیه فرشته می‌شود، فرشته کارش خوردن و نوشیدن و غرایز و امثال اینها نیست، انسان در ماه مبارک رمضان دعوت شد که فرشته بشود، فرشته شدن برای انسان ممکن است.

معظم له خطاب به جوانان و نوجوانان، آنان را به بهره گیری حداکثری از ماه مبارک رمضان در سایه استفاده از راهنماهای معنویی دعوت کردند و اذعان داشتند: نوجوان‌های ما، جوان‌های ما حداکثر بهره را از این ماه مبارک ببرند. این جوان‌ها به تعبیر ادیبان تند و تیزند، اما از تیرِ تیز کاری ساخته نیست و هرگز به شکار نمی‌رسد و شکار نمی‌کند مگر از کنار یک کمان منحنی بگذرد و آن تربیتِ پیر سالخورده است، یک جوان تا یک استاد نبیند، تا پیری او را هدایت نکند، تا قد خمیده‌ای او را رهبری نکند این هرگز به مقصد نمی‌رسد، این جوان یا این نوجوان اگر این معارف بلند پیران دینی ما را عنایت کنند اینها کاملاً به مقصد می‌رسند و آنچه را که باید به آن دسترسی پیدا کنند دسترسی پیدا می‌کنند وگرنه تیرِ تیز خشک را اگر شما رها کنید این نمی‌تواند به مقصد برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha