دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/سرهنگ میدانی از حضور بیش از ۳۸ هزار نفر از فرزندان کارکنان ارتش در جشنواره حدیث با محوریت معارف اهل بیت و نهج البلاغه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سرهنگ مهدی میدانی در اختتامیه دومین همایش دوره های مهدویت و نهج البلاغه ارتش جمهوری اسلامی ایران،؛ ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه گفت: برگزاری جلسات تخصصی فعال با حضور نهادهای فعال در حوزه مهدویت مانند بنیاد مهدی موعود در مجتمع یاوران مهدی و تولیت آستان های مقدس امام رضا علیه السلام، احمدبن موسی علیه السلام و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از مهمترین برنامه ها اجرا شده در این همایش بود که این برنامه از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شروع و به تمام بقاع متبرکه در سراسر کشور تسری پیدا کرد و در کنار زیارت بقاع متبرکه، کارگاه های آموزش معارف مهدویت و نهج البلاغه نیز برگزار شد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برگزاری یکشنبه های علوی با عنوان پخش کلیپ کلام امیر، به صورت هفتگی، امسال۹۴۰۰ کلیپ در سطح مساجد و اماکن مذهبی ارتش جمهوری اسلامی ایران پخش شد.این فعالیت های گسترده در ۲ سال گذشته منجر به این شد که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه ترویج مهدویت در سال ۱۴۰۰ در هفدهمین همایش دکترین مهدویت قم به عنوان مرکز فعال مهدوی کشور شناخته شود.

وی بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ در سومین اجلاسیه فعالان مهدوی، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان سازمان فعال مهدوی در بین نیروهای مسلح در ترویج معارف اهل بیت و فرهنگ انتظار حائز رتبه و در حوزه ترویج معارف مهدویت نیز در بین نیروهای مسلح در دومین همایش مهدویت و انقلاب اسلامی در شهر زاهدان نیز موفق به کسب رتبه فعال برتر مهدوی در کشور دست یافت.

میدانی گفت: آمار مقایسه ای فعالیت های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه ترویج معارف مهدویت و نهج البلاغه و تعداد جلسات مهدویت در عقیدتی سیاسی ها و یگان های تابعه ارتش در سال ۱۴۰۱، ۲۴۲۶ جلسه بوده که این رقم در سال جاری به ۳۵۵۳ جلسه افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۲ جلسه بوده که این رقم در سال جاری به ۱۷۹ جلسه افزایش پیدا کرده است و اجرای برنامه سفیران معرفت با دعوت از اساتید حوزه مهدویت و نهج البلاغه در سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۸ برنامه بوده که این رقم در سال جاری به ۲۱۰ برنامه افزایش پیدا کرده است. با یاری خداوند و هدایت اهل بیت علیهم السلام بتوانیم هر روز بر کمیت و کیفیت برنامه های حوزه معارف مهدویت و نهج البلاغه بیفزاییم به طوریکه هیچ خانواده ای در ارتش جمهوری اسلامی ایران نباشد که از این چشمه گوارا ننوشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha