دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: طرح ملی «مسطورا»، با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام علی‌اکبر درخشنده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع حضوری و مجازی تبیینی با طلاب و مبلغین حوزه علمیه خواهران مازندران با محوریت عملیات سازی طرح زندگی با آیه‌ها با نام مسطورا که با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران و اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال قرار است که دست‌به‌دست هم بدهیم و زندگی با آیه‌ها، حال و هوای کشورمان را به وسیله جریان ملی علم افزایی قرآنی با پرچم داری جریان های مردمی و حمایت تمام قد ظرفیت های حاکمیتی و دولتی، قرآنی‌تر کنیم.

وی ادامه داد: طرح ملی مسطورا، با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه ها، در ماه مبارک امسال کلید خورد که به معنای سطر به سطر زندگی با آیه ها می باشد.

حجت الاسلام درخشنده خاطرنشان کرد: در این طرح میخواهیم به این جمله رهبری عمل کنیم که فرمودند، باید کاری کنیم که این مفاهیم در جامعه اسلامی تبدیل به مسلمات فکری و رایج ترین افکار مشترک همه قشرهای مردم شود.

وی تاکید کرد: در این طرح قرار است حدود ۱۵۰ فراز از قرآن طی ۳ سال به تدریج به گفتمان عمومی تبدیل شود؛ به‌طوری که شبیه به ضرب المثل ها در بین مردم جا بیفتد؛ در ماه مبارک امسال به سراغ ۵۰ فرازی که نگاه ما را به دنیا و زندگی تغییر می دهد و به دنبال استفاده از تمام ظرفیت های حاکمیتی و مردمی است میرویم؛ به همین خاطر از تمام ظرفیت های رسانه ای مانند صدا و سیما و برنامه های پر مخاطب استفاده کرده و تمام ظرفیت های موجود ، مانند مراسم جزخوانی را به خدمت میگیرد.

وی افزود: این طرح در ۴ سطح طراحی شده، سطح اول، گفتمان سازی زندگی با آیه ها است، یعنی مفهوم زندگی کردن با قرآن را برای ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر تغییر بدهیم؛ مرحله دوم، ایجاد انس با مفاهیم ۵۰ فراز برای ۵ میلیون نفر است، مرحله سوم، ایجاد انس با الفاظ ۵۰ فراز و حفظ ۳۰ آیه از قرآن و در نهایت آخرین مرحله کنشگری با محوریت تعلیم و عمل به فراز ها می باشد. در این طرح سیر حفظ و آشنایی با این فرازها با استفاده از بازی واره سازی، مسابقه، هدیه و ... در حال انجام است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha