دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: طرح مسطورا در حقیقت حفظ سطرسطر آیه‌ها است.

مهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با برگزاری طرح مسطورا، اظهار کرد: در راستای تحقق سند چشم انداز مرکز مدیریت و اهداف آن در زمینه تبلیغ کارآمد، فراگیر، هدایتگر و پاسخ‌گو به نیازهای دینی جامعه و نظام و انجام رسالت ذاتی خود، اقداماتی را در زمینه شبکه سازی، ساماندهی و اعزام مبلغات انجام داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ هزار مبلغ فعال حوزه علمیه خواهران مازندران در سطح استان در محافل دانشگاهی، مجالس خانگی، مدارس آموزش و پرورش، صدا و سیما، ادارات و سازمان‌های استان و... به عنوان کارشناس دینی، مشاور، مدرس و ... به صورت فردی یا گروهی فعالیت داشته و مدیریت مازندران در تعامل با نهادهای مختلف استان سعی نموده با نظارت بر اعزام و حضور مبلغات، درخواست‌های آن ها را متناسب با ظرفیت مبلغین(مشاوره، کارشناس خانواده، کارشناس اعتقادی و...) به درستی پاسخ دهد.

رستمی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران، ساماندهی، راهبری و اجرای برنامه‌های معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در خود حوزه‌ها و هم در سطح استان است که یکی از دغدغه‌های اصلی ما هم افزائی با دستگاه‌های متولی این امر به خصوص سازمان تبلیغات و جلوگیری از موازی کاری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح مسطورا(زندگی با آیه ها) در حقیقت حفظ سطرسطر آیه‌ها است که امسال با همکاری حوزه علمیه و سازمان تبلیغات و برخی نهادهای متولی این امر با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری«مدظله العالی» است که در قالب جلسات خانگی قرآن کریم، با هدف گسترش فرهنگ خانواده‌محوری و شبکه‌سازی جلسات خانگی قرآن جهت اثرگذاری در حوزه‌های تربیتی، آموزشی، ترویجی و اجتماعی ویژه عموم بانوان جامعه، توسط کانون‌های نورالثقلین مدارس علمیه خواهران و اعزام طلاب به منازل، حسینیه‌ها و ... و به‌صورت جزء‌خوانی قرآن و نیز حفظ و تفسیر آیات برگزیده از هر جزء برگزار می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha