یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1143517
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
مناجات

"آداب خلوت با خدا: مناجات" عنوان کتابی است خواندنی و جذاب که در واقع ماحصل سی سخنرانی مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در ماه مبارک رمضان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماه مبارک رمضان هم بهار قرآن است و هم بهترین موسم برای دعا و مناجات در پیشگاه الهی و ارتباط بیش از پیش با معبود بی همتا.

اساساً مناجات و دعا در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی در ادیان الهی از جایگاه والایی برخوردار است؛ به‌نحوی که پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «عاجز و ناتوان‌ترین مردم کسی است که از دعا و مناجات با خداوند متعال عاجز و ناتوان باشد.»

در این ماه عزیز آشنایی با آداب مناجات یکی از نیازهایی است که هر انسان مؤمنی در این ماه بدان احتیاج پیدا می‌کند. مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی با توجه به این نیاز و ضرورت آشنایی با آداب مناجات در ماه مبارک رمضان مباحثی را مطرح کرده‌اند. ایشان در سال ۱۳۸۴ طی جلساتی، به ارزیابی این گمشده انسان معاصر پرداخته و زوایای مختلف ارتباط انسان با خداوند را بر اساس آموزه‌های دین اسلام بیان کرده‌اند.

«آداب خلوت با خدا: مناجات» در واقع عنوان کتابی ۳۳۶صفحه‌ای است که ماحصل ۳۰ سخنرانی این عالم برجسته در ماه مبارک رمضان است. مخاطبان در این کتاب با اصلی‌ترین مفاهیم در حوزه مناجات مانند «قلب»، «کمال»، «ثنا»، «اخلاص»، «خوف»، «عبادت»، «دنیا»، «ذکر» و... از زوایای گوناگون آشنا می‌شوند.

این اثر که به همت مؤسسه فرهنگی مصابیح‌الهدی به چاپ رسیده، علاوه بر این آشنایی، به مخاطبان کمک می‌کند تا پاسخ پرسش‌هایی از جمله «حضور قلب چیست؟»، «اولیای الهی با خداوند متعال به چه نحوی ارتباط برقرار می‌کنند؟»، «توفیر میان مناجات و دعا با ندا در چیست؟»، «راه لذت بردن از مناجات کدام است؟»، «خداوند چگونه به مناجات پاسخ می‌دهد؟»، «تأثیر دعا و مناجات بر روی انسان چگونه باید باشد؟» را بیابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha