یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که آیت الله کاشانی در طول تاریخ انقلاب با تمام وجود در خدمت نظام بود،گفت: وی در پنج دوره خبرگان رهبری حضور داشته و تا پایان عمر این سنگر را حفظ کرد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، با اشاره به ویژگی های مبارزاتی و شخصیتی مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی،اظهار کرد: این عالم مبارز و انقلابی از جمله یاران و وفاداران به امام راحل(ره)بود که از آغاز نهضت امام راحل(ره) در صفوف مبارزه قرار داشت و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز با حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و علمی اثر گذار و فعال در خدمت نظام اسلامی بود.

امام جمعه موقت افزود: نقش‌آفرینی‌های آن فقیه جلیل القدر در امامت جمعه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های سیاسی، همواره با اخلاص، هوشمندی و متانت همراه بود و این روحانی مجاهد تا پایان عمر در مسیر ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ثابت قدم و استوار بود.

وی ادامه داد: شخصیت آیت‌الله امامی کاشانی علاوه بر بعد علمی و معنوی، بلحاظ حضور وی در اجلاسیه‌های مختلف و بویژه در دانشگاه‌های اروپا حائز اهمیت فراوان است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان این‌که آیت الله کاشانی در طول تاریخ انقلاب با تمام وجود در خدمت نظام بودند،تصریح کرد:وی در پنج دوره خبرگان رهبری حضور داشته و تا پایان عمر این سنگر را حفظ کردند.

وی همچنین با اشاره به این‌که مسئولیت آیت‌الله کاشانی در شورای نگهبان نیز حائز توجه ویژه است،خاطرنشان کرد:این موضوع به دلیل اعتماد مقام معظم رهبری به این شخصیت بزرگوار بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند ضمن اشاره به این مهم که مرحوم امامی کاشانی امین امام‌ خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود،عنوان کرد: از زمانی که با حکم امام راحل(ره) در مدرسه عالی شهید مطهری مستقر شد، موضوع تبلیغات اسلامی به معنای عام را برعهده گرفت،آن زمان دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی وجود نداشت و وی پس از فعالیتی، طی چند نامه‌ به امام خمینی(ره) پیشنهاد ترکیبی را داد که زمینه‌ساز ایجاد سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در مقام بنیان‌گذاری موارد دیگری همچون مسئولیت دیوان عدالت اداری را برعهده داشت که به عنوان نخستین رئیس این دیوان نیز شناخته می‌شد.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه صحبت‌هایش از تاسیس موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) در سال ۱۳۷۱ توسط مرحوم آیت‌الله کاشانی خبر داد و افزود:وی با حمایت از کودکان، نوجوانان و جوانان دارای معلولیت، برای آنها همچون پدری مهربان بوده و برایشان امکانات و تسهیلات بی شماری را فراهم کرده است.

وی با اشاره به این‌که مرحوم کاشانی چون خودشان دارای فرزند معلول بودند لذا درد معلولین را کاملا درک می‌کردند،اذعان داشت:وی در زمان حیات‌شان تمایلی به رسانه ای شدن خدماتشان در حوزه توانبخشی نداشتند و همیشه می فرمودند که" با خدا معامله کرده اند".

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که آیت الله کاشانی در سنگر امامت جمعه نیز نقش ارزنده‌ای داشتند،تبیین کرد:خطبه‌های آن مرحوم هم به دلیل محتوا و هم تاثیرگزاری معنوی زبانزد خاص و عام بود.

حجت الاسلام نوفرستی در پایان از مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی به عنوان "مجتهد مسلم" یاد کرد و گفت: وی یک شخصیت علمی،انقلابی،معنوی و متخلق به اخلاق بود.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha