شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همایش مبلغان ماه مبارک رمضان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تبلیغ سکولار نه تنها به دین خدمت نمی‌کند، بلکه در نهایت باعث فاصله گرفتن مردم از دین می‌شود. امروز نمی‌توانیم بین تدین و تحول و توجهات سیاسی و اجتماعی دیوار بسازیم و فاصله بگذاریم؛ نمی توانیم بگوییم مسئول دین مردم هستیم و تحول و توجهات سیاسی کار ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان که در سالن اجتماعات شهید شیخ هشام صیمری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغ سکولار نه تنها به دین خدمت نمی‌کند، بلکه در نهایت باعث فاصله گرفتن مردم از دین می‌شود. امروز نمی‌توانیم بین تدین و تحول و توجهات سیاسی و اجتماعی دیوار بسازیم و فاصله بگذاریم؛ نمی توانیم بگوییم مسئول دین مردم هستیم و تحول و توجهات سیاسی کار ما نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در عصر انقلاب اسلامی زندگی می کنیم که تدین و تحول را در تراز جهانی مطرح کرده و انسان معاصر را مخاطب قرار داده است اگر مبلّغ خود را با نگاه انقلاب اسلامی همسو نکند این تدین هم زیرسوال می‌رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم به روحانیت به مثابه پرچمدار حرکت تحول جهانی به زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری نگاه می‌کنند.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: تشیع و آموزه‌های مکتب اهل بیت(ع) به برکت انقلاب اسلامی از حاشیه به متن زندگی سیاسی و اجتماعی آمده است. در جهان امروزی همه چیز به یکدیگر مرتبط شده است و نگاه جهانی را باید در تبلیغ لحاظ کنیم.

وی گفت: امروز کسی که به نام دین نسبت به نظام طاغوت جهانی همراهی کند یا بی تفاوت باشد مانند کسی است که می‌خواهد با لباس نجس نماز بخواند؛ مگر می‌شود با لباس نجس نماز خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مبلغان سفیر ایمان و هدایت، اخلاق، فضیلت، جهاد و ایثار و سفیران قیام الی الله و حرکت و ایجاد تحول در جامعه ‌است. ملاک ارزیابی تبلیغ در تاثیرگذاری در این مقوله‌ها است.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه ظرفیت‌ها و فرصت‌های الهی برای تحول روحی، معنوی و قیام برای خداست. قدرت ارتباط و اقناع مردم و تبیین صحیح دین برای مردم رسالت انبیاء است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: مردمداری جزو الزامات تبلیغ موفق است یعنی اینکه مبلغ با مردم مرتبط شود و چهره‌های تاثیرگذار و گروه‌های مرجع اجتماعی را بشناسد و ارتباط بگیرد و مبلغ از حمایت آنها برخوردار باشد.

وی بیان کرد: در دنیای مدرن متاثر از فضای رسانه، عصر دیجیتال و پیچیدگی‌ها و دلبستگی ها و تکثر پیام برای انسان معاصر، یکی از عرصه‌های جنگ ترکیبی و جنگ ادراکی دشمن ایجاد زمینه‌ای ضد فضای تحول روحی در ماه مبارک است.

بر اساس این گزارش: در این همایش چند تن از مبلغان نکات خود را ارائه کردند، همچنین حجت الاسلام امیر مقبل رئیس اداره فرهنگی و تبلیغی نمایندگی خوزستان در سخنانی به موفقیت ها و تاثیرات تبلیغ مبلغان در مناسبت های مختلف اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام دبیری فرد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان به بهره گیری بیشتر از ماه مبارک رمضان تاکید و استمرار تبلیغ در مناسبت ها و شکل های مختلف تبلیغی از جمله تبلیغ فردی، گروهی و تبلیغ عمومی و تخصصی اشاره کرد.در پایان نیز

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha