شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ اجلاسیه معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ دومین دوره دانش افزایی معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان با موضوع اخلاق اجتماعی در دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، دومین دوره دانش افزایی معاونین تهذیب مدارس علمیه خوزستان با موضوع اخلاق اجتماعی به همت دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

هدف از برگزاری این اجلاسیه، آشنایی معاونین تهذیب با اخلاق اختصاصی روحانیت جهت جلوگیری از پیش آمد هنجارشکنی اجتماعی بود.

از جمله سرفصل های این اجلاسیه می توان به طلب‌کاری و ویژه‌خواهی و بروز رفتارهای برآمده از خودبزرگ‌بینی (مانند صدرنشینی در مجالس و محافل)، ورود غیرتخصصی، غیرعلمی و آسیب‌زا در امور مختلف (ازدواج، روابط زناشویی، مشکلات روحی و روانی، تجارت و اقتصاد)، مواجهه با موقعیت انتقاد از نظام، روحانیت و ضعف‌های موجود (مواجهه احساسی، پرخاشگرانه در مقابل مواجهه صبورانه و تربیتی)، مواجهه نامناسب با غیریت‌های اعتقادی، مذهبی و سیاسی - مانند افراد سنّی مذهب، دراویش و صوفیه، افراد لائیک، ماتریالیست، سلطنت ‌طلب، زرتشتی گراها (مواجهه دفعی ، تخریبی و متعصبانه یا منفعلانه) و مواجهه نامناسب با منکرات اخلاقی اجتماعی (بدحجابی،‌ روزه خواری،‌ ظلم و ...) اشاره کرد.

گفتنی است، این دوره دومین دوره دانش افزایی معاونین تهذیب حوزه علمیه خوزستان بوده و سال گذشته دوره دانش افزایی با موضوع ارتباط مؤثر ویژه معاونین تهذیب مدارس علمیه برگزار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha