شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1143648
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
کتاب فلسفه حکمرانی خدا

کتاب «فلسفه حکمرانی خدا» با موضوع بازخوانی نامه تاریخی امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی به قلم دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی از سوی انتشارات خادم‌الرضا(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد جواد حیدرزاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: انتشارات خادم‌الرضا(ع) همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، کتاب «فلسفه حکمرانی خدا» را در ۲۵۰ صفحه به قلم دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی منتشر کرد.

وی، هدف از انتشار کتاب «فلسفه حکمرانی خدا» را توجه به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی دانست و گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن نامه تاریخی که توسط آیت‌الله جوادی آملی، دکتر محمد جواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) به گورباچف ابلاغ شد، از رهبر شوروی خواسته بود به سیاست مذهب‌ستیزی خاتمه داده و نسبت به اسلام مطالعاتی انجام دهد.

مدیر انتشارات خادم‌الرضا(ع) تصریح کرد: «فلسفه حکمرانی خدا» همان منشور حکومت مدنی و سیاسی؛ یعنی رویکرد بلوک شرق به حکمرانی خدا پس از فروپاشی نظام مارکسیستی ـ کمونیستی است.

حیدرزاده ادامه داد: آنچه در این کتاب به اجمال در مورد آن سخن گفته شده، اعتراف همه فلاسفه و عرفای مورد نظر امام خمینی(ره) به برقراری و اهمیت «حکومت علوی»، به‌ عنوان بهترین الگوی نظام سیاسی در تأسیس حکمرانی خدا در آثار مختلف آنان است.

وی اضافه کرد: کتاب «فلسفه حکمرانی خدا» در سه فصل با عناوین: «اقالیم سه‌گانه»، «حکمرانی مطلوب سیاسی» و «آنچه را که زمامداران جهان اختصاصاً باید بخوانند و بدانند» به یادآوری پیام امام خمینی به آقای گورباچف پرداخته است.

حیدرزاده افزود: بخش «اقالیم سه‌گانه» در سه فصل «اقلیم هستی»، «اقلیم وجود انسان»، «جامعه مدنی و سیاسی» و بخش «حکمرانی مطلوب سیاسی» در چهار فصل «نظام حکمت بنیان»، «راه‌های تبیین حیات معقول»، «ولایت، بنان، نظام حکمت بنیان»، «الگوی نظام سیاسی» تبیین شده است.

وی همچنین به سرفصل‌های بخش «آنچه را که زمامداران جهان اختصاصاً باید بخوانند و بدانند» اشاره کرد و گفت: در این فصل به «شناخت فلسفی جهان»، «هنر گفت‌وگو با خدا»، «مهدویت گفتمان غالب بر اساس نظریه‌های جهانی شدن» و «نقدی بر اندیشه استیون هاوکینگ» پرداخته شده است.

مدیر انتشارات خادم‌الرضا(ع) در پایان خاطرنشان کرد: پژوهشگران، استادان دانشگاه، دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر با احتساب تخفیف ۲۰ درصد به سایت انتشارات خادم‌الرضا به نشانی https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha