دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه گفت: ماه مبارک رمضان ماه تغییر و تحول، خودسازی و ماه تقویت اراده هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام ابراهیم برزگر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در آئین افتتاحیه برنامه های قرآنی ماه رمضان سپاه مراغه، گفت: اگر اراده انسان آهنی و محکم باشد می تواند در مقابل مشکلات و ناملایمات جامعه و فشارهای روحی و روانی ایستادگی کند.

وی ادامه داد: اما اگر اراده انسان ضعیف باشد در مقابل کوچکترین هوا های نفسانی و شیطانی کنترل خود را از دست داده و سر از سفره شیطان در بیاورد و خدای ناکرده در مقابل ایزد منان منیت کند.

حجت الاسلام برزگر، ماه رمضان را دانشگاه خودسازی انسان توصیف و بیان کرد: خوشا به حال آنان که در این دانشگاه با نمرات عالی قبول می شوند چرا که آن ها سر به اطاعت خدا نهاده و از نعمت های عالی و ماورای طبیعت برخوردار می شوند.

وی نخوردن و نیاشامیدن را قدم نخست روزه داری دانست و گفت: در روزه داری شرایط و گام‌های مختلفی وجود دارد که نخوردن و نیاشامیدن نخستین گام آن است و روزه دار باید مراقب چشم و گوش و زبان خود باشد تا خدای ناکرده اعمالی را که روزه را باطل می کنند انجام ندهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در بخش دیگر سخنان خود ماه مبارک رمضان را فرصتی برای خودسازی بیان کرد و افزود: ماه رمضان، فرصتی است تا که انسان بتواند از کرده ها و گناهان توبه و خود را پاک کرده و به بندگی خدا نزدیک کند و اگر انسان بتواند از این فرصت خودسازی خوب استفاده کند بنده خوبی برای خدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha