دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست شهدا دریزد

حوزه/ معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مکلف است لایحه دوم جامع خدمات رسانی به ایثارگران را یک سال پس از لازم الاجرا شدن برنامه هفتم توسعه کشور، تدوین و تقدیم مجلس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، محسن بزرگی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز در سفر به یزد به مناسبت۲۲اسفند و روز بزرگداشت شهدا، در همایش مشاوران ایثارگران و حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان یزد، با اشاره به جایگاه حساس مشاوران ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: این افراد سفیران بنیاد در ادارات خود هستند و لازم است برای استیفای کامل حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تمام ظرفیت‌های قانونی را به کار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تکالیفی که در قانون دیده شده، حق شهروندی ایثارگران است که باید از آن برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: بسیاری از حقوق ایثارگران، تعهد و اجرای آن بر عهده دستگاه‌های مختلف است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این موارد وظیفه نظارتی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اهمیت معاضدت قضایی به جامعه هدف، گفت: در راستای ارائه معاضدت قضایی به ایثارگران قانون‌گذار، وزارت دادگستری را مکلف به انجام این مهم کرده که خوشبختانه در استان یزد با همدلی و همکاری خوبی که بین بنیاد، دادگستری و کانون وکلا وجود دارد، صد در صد این تعهد به بهترین شکل انجام شده است.

بزرگی، یادآور شد: این اتحاد و همدلی بی‌نظیر که در این استان وجود دارد زیر پرچم شهدا حاصل شده و مسئولان صادقانه در جهت کارگشایی از مشکلات ایثارگران حرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: قرار نیست در هنگام ارائه خدمات معاضدتی به خانواده شهدا و ایثارگران حق کسی ضایع شود، بلکه هدف تکریم ایثارگران است زیرا زمانی که کشور نیاز داشت این عزیزان با ایثار جان و بخشی از سلامتی خود، پای کار نظام و انقلاب اسلامی آمدند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به تکلیف بنیاد برای اصلاح و تجمیع قوانین حوزه ایثار و شهادت، تصریح کرد: بنیاد مکلف است لایحه دوم جامع خدمات رسانی به ایثارگران را یک سال پس از لازم الاجرا شدن برنامه هفتم توسعه کشور، تدوین و تقدیم مجلس کند و مشاوران ایثارگران و حقوقی دستگاه‌های اجرایی که در میانه میدان با مسائل و مشکلات مختلف ایثارگران مواجه هستند، بهترین مشاور بنیاد برای تحقق این مهم هستند.

در این همایش همچنین حدادزاده دادستان مرکز استان، پارسائیان معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار یزد و تعدادی از ایثارگران در خصوص موضوع حقوق شهروندی به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha