یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/کارشناس دینی گفت: مهم‌ترین نقش زن، مادری و تربیت فرزندان است، برای همین زن باید بر اساس شرایط خانواده، در اجتماع حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، زهرا شرف الدین، کارشناس دینی، در نشستی با موضوع "تقویت مهارت‌های خودآگاهی مادران و نقش آن در پیشبرد اهداف سیاسی اجتماعی خانواده"، در جمع طلاب مدرسه علمیه تخصصی الزهرا(سلام الله علیها) ساری، اظهار کرد: طبیعت خاص زن به گونه‌ای است که این امکان را به او می‌دهد که خود را با متنوع‌ترین شرایط اجتماعی و فرهنگی سازگار کند، این خود مزیتی برای آنان در تربیت اجتماعی نسل است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آیت‌الله بهجت بهترین ذکر را ذکرِ عملی و بهترین ذکرِ عملی را ترک معصیت در اعتقاد و در عمل می‌دانست، افزود: اهل بیت(علیهم السلام) می‌فرمایند، شما به آنچه علم دارید عمل کنید، خدای‌ تعالی آن چه را که به آن علم ندارید به شما خواهد داد.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، یکی از ویژگی‌های حضرت‌ زهرا(سلام الله علیها) این بود که به شدت به دنبال حکمت و دانش بودند، البته این حکمت‌ به خاطر مقام والای ایشان الهام می‌شد و اکتسابی نبود، ولی شما هم اگر تلاش کنید و اهل رعایت باشید به شما نیز الهام خواهد شد و این علم خدایی بر هر جان و نفس پاک که قابلیّت پذیرش داشته باشد، پرتوافشانی خواهد کرد.

شرف‌الدین ادامه داد: حکمت با تلاش، توکل، توسل و اخلاص در رفتار و گفتار ارتباط مستقیم دارد، اگر در رفتار و عمل تلاش و توکلمان به خداوند را بیشتر کنیم، به حکمت دست پیدا خواهیم کرد، اگر گاهی در مسیر، دچار سختی ‌شویم حتما اتفاقی در راه است، دست از تلاش بر نداریم و یک جریان موثر در خانواده ایجاد کنیم؛ اگر خواستار فراهم کردن زمینه‌ساز باشیم نباید به دنبال راحتی و آسایش باشیم.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تاکید کرد: نقطه قدرت اسلام زن است و در اسلام زن و مرد در کسب مقامات علمی، ایمانی و معنوی کاملا با هم برابرند و چه بسا گاهی اوقات برترند، در بحث مسئولیت‌های اجتماعی بین زن و مرد تفاوتی نیست و زن می‌تواند تمام مقامات اجتماعی مردان را داشته باشد؛ البته نکته مهم در احراز مسئولیت‌های اجتماعی شایسته‌سالاری است.

وی ادامه داد: در مقامات اجتماعی بانوان، دو نکته خانواده و خطر جاذبه‌های جنسی، حائز اهمیت است، مهم‌ترین نقش زن، مادری و تربیت فرزندان است، به همین‌خاطر، زن باید بر اساس شرایط خانواده، در اجتماع حضور داشته و کیفیت حضور زن در خانه مهم‌تر از کمیت آن است.

استاد شرف‌الدین در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله خداوند به ما توفیق بدهد که هر آنچه امروز از اسلام باید بدانیم، از زبان و دیدگاه و رهنمودهای رهبری کلمه به کلمه بخوانیم و وقت بگذاریم و مطمئن باشیم دقیقه به دقیقه عبادت خواهد بود تا ان‌شاءالله از زمینه‌سازان ظهور حضرت ولی‌عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha