یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم فارغ التحفیضان مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد اصفهان

حجت الاسلام غزالی با بیان اینکه هر سال حدود ۳۰ نفر فارغ التحفیظ داشته ایم و امسال نیز ۱۹ نفر فارغ التحفیظ کل قرآن هستند، گفت: است تاکنون حدود ۵۰۰ نفر طلبه حافظ کل قرآن در مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد تربیت شده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حسن غزالی ظهر امروز در مراسم فارغ التحفیظان مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد زینبیه اصفهان ضمن تقدیر از آیت الله طباطبایی نژاد در تاسیس مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم ویژه طلاب علوم حوزوی اظهار داشت: بهترین مدرسه ساخته شد و وقف امور قرآنی و فعالیت های قرآنی حوزه شد به نحوی که برکات آن نیز روز به روز معلوم می شود و این تصمیم مبارک سبب شده است تاکنون حدود ۵۰۰ نفر طلبه حافظ کل قرآن در این مجموعه تربیت شوند.

وی افزود: هر سال حدود ۳۰ نفر فارغ التحفیظ داشته ایم و امسال نیز ۱۹ نفر فارغ التحفیظ کل قرآن هستند، البته طلاب حافظ جزء های ۱۰،۱۵ و ۲۰ نیز اکنون در حال حفظ قرآن کریم نیز در مدرسه داریم.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد، حفظ قرآن کریم حتی به اندازه یک جزء را نیز دارای برکت دانست و گفت: به طور قطع حافظ یک جزء نیز با فردی که حافظ قرآن نیست متفاوت است و همان یک جزء برای فرد برکات فراوانی دارد.

حجت الاسلام غزالی اضافه کرد: برای اولین بار در استان اصفهان برای طلاب علوم دینی این مدرسه تاسیس شده است، البته در شهر کاشان مجموعه ای به نام امیرالمومنین(ع) وجود دارد که در باب حفظ نهج البلاغه کار می کند.

وی با بیان اینکه امسال به همت مربیان حوزه علمیه اصفهان پنج حافظ کل نهج البلاغه نیز در مدرسه قرآنی شهید طباطبایی نژاد تربیت شده اند، گفت: حفظ نهج البلاغه در این مدرسه دو سال به طول می انجامد.

مدیر مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم حمایت های بیشتر از فعالیت های قرآنی تصریح کرد: متاسفانه این فکر زیبای حمایتی از فعالیت های قرآنی در جامعه کم رنگ است، اما آیت الله طباطبایی نژاد این فکر زیبا را داشتند و این مدرسه شکیل برای حوزه علمیه اصفهان و طلاب حافظ فراهم شد، قطعا ادامه راه به شخص بستگی ندارد و خواهش این است که بیش از پیش تجلیل و تکریم شود و باب حمایت ها برای آن باز و مانع تراشی ها زدوده شود، حتی در گفتارها و در سیستم اداری ما نیز این دقت باشد که کرامت قرآن حفظ شود.

وی به تاثیر حفظ قرآن کریم در افزایش کیفیت دوران طلبگی اشاره کرد و افزود: طلاب اظهار می دارند که هر جا می روند دست آنها پر است، زیرا قرآن همراه آنها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha