جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
رحمان خضرلو

حوزه/ حجت الاسلام خضرلو گفت: در ماه مبارک رمضان در سطح استان بیش از ۲۰۰۰ مبلغ خواهر و برادر در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه و مدارس در قالب روحانیون مستقر، پایگاه های اجتماعی، مبلغین فصلی و مناسبتی و روحانیون ائمه جماعت مشغول به تبلیغ هستند.

حجت‌الاسلام رحمان خضرلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با بیان این که تقارن بهار امسال که تقارن با ماه مبارک رمضان فرصت بی نظیری برای تحول است، اظهار داشت: محور فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال طرح قرآنی مسطورا است به عنوان که یک طرح ملی و ویژه عملیات ماه رمضان با عنوان زندگی با آیه‌ها تعریف شده است.

وی ادامه داد: در طرح مسطورا، هر روز یک بخشی از آیات قرآن با موضوعات جهاد تبیین، گفتمان سازی دینی، سبک زندگی، مانوس شدن خانواده ها با این کتاب الهی و ... تلاوت و مفاهیم آن مورد بحث قرار می گیرد که از اهداف این طرح دانش آموزان می باشد و آن ها به عنوان یاوران قرآنی در این طرح عمل کرده و با خانواده های خود این طرح را اجرا می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تشکیل ستاد استانی و شهرستانی عملیات فرهنگی رمضان، برگزاری جلسات متعدد با دستگاها و نهاد های اداری، اجرایی، فرهنگی ، موسسات و فعالین فرهنگی و قرآنی در خصوص طرح ملی مسطورا را از مهم ترین برنامه های اجرا شده در آذربایجان غربی برای عملیاتی کردن این طرح دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان در سطح استان بیش از ۲۰۰۰ مبلغ خواهر و برادر در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه و مدارس در قالب روحانیون مستقر، پایگاه های اجتماعی، مبلغین فصلی و مناسبتی و روحانیون ائمه جماعت مشغول به تبلیغ هستند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد مساجد استان با برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی در ایام ماه مبارک فعالیت می کنند و مساجد استان آمادگی کامل برای حضور مردم و مبلغین دینی دارند و از مهم ترین راهبردهای تبلیغات اسلامی برگزاری محافل قرآنی است که بر اساس آمار حدود ۵۰۰ محفل جمع خوانی و ۸۰ کرسی تفسیر و تدبر در مساجد محوری استان در حال برگزاری است و بیش از ۱۵۰ محفل قرآنی ویژه دانش آموزان در ماه رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام خضرلو از برگزاری افطاری ساده در حدود ۳۰۰ مسجد و حسینیه آذربایجان غربی خبر داد و تاکید کرد: تولید برنامه ها و نماهنگ های بومی استانی با موضوع ۳۰ فراز از ۳۰ جز قرآن در ۳۰ روز ماه مبارک، نماهنگ راه بندگی و سرود های قرآنی، توانمند سازی، حمایت و راهبری از جریانات مردمی گفتمان ساز و موسسات فرهنگی و قرآنی و برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ رمضان ویژه مبلغین گفتمان ساز و تشکلهای دینی و هیئات مذهبی و توجیه شبکه کنشگران دینی اعم از ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغین، فعالین فرهنگی و قرآنی استان از مهم ترین برنامه های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان می باشد.

وی ادامه داد: اجتماع فعالین و کنشگران فرهنگی ، قرآنی و رسانه ای در قالب دیدار های رمضانیه، برگزاری اجتماع بزرگ روزه اولی ها و جشن تکلیف، زمینه‌سازی به منظور استفاده حداکثری از محتوای تبیینی فرازهای منتخب در جزءخوانی‌ها، منابر، جلسات قرآن، جلسات تفسیر، محافل قرآنی و هماهنگی با مجموعه های فرهنگی استان برای فضاسازی شهری بر اساس فراز های محوری طرح مسطور در تعامل با پایانه های مسافربری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی، شهرداری ها، صداوسیما و... از دیگر برنامه هایی است که تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان دنبال می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha