شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه میانه گفت: تدوین قوانین کافی برای ورود کاربران به فضای مجازی و هوش مصنوعی لازم و ضروری است و بی‌قانونی در هوش مصنوعی، بسیار خطرناک‌تر و مخرب‌تر از فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز،حجت‌الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه میانه در نشست فعالان فضای مجازی این شهرستان بر لزوم تدوین قوانین کافی برای ورود کاربران به فضای مجازی و هوش مصنوعی تاکید کرد و هشدار داد: بی‌قانونی در هوش مصنوعی، بسیار خطرناک‌تر و مخرب‌تر از فضای مجازی است.

وی یادآور شد: این عرصه‌ها اگر با قانون مدیریت شوند ثمربخش خواهند بود، ولی اگر رها شده و بی قانون باشند از بمب هسته‌ای هم خطرناک‌تر بوده و تلفات آن بسیار زیاد خواهد بود.

حجت الاسلام رشادی با بیان اینکه امروز فضای مجازی در خط مقدم رسانه قرار داشته و مورد توجه و برنامه‌ریزی سیاست‌گذاران در سطح دنیاست، اظهار تاسف کرد: متاسفانه فضای مجازی در کشور ما، بد متولد شده و همچون سمی کشنده عمل کرده، برخی از جوانان ما را آلوده کرده و از بین برده است و این نتیجه ترویج و توسعه این فضا قبل از قانون‌گذاری است.

امام جمعه میانه با گلایه از بی‌تفاوتی و سستی نمایندگان مجلس در امر قانون‌گذاری فضای مجازی، تصریح کرد: اگر این بی‌قانونی استمرار یافته و استفاده از هوش مصنوعی بی‌قانون در کشور رواج یابد، باید شاهد آسیب‌هایی بسیار فراتر از آسیب‌های فضای مجازی باشیم.

حجت‌الاسلام رشادی به تلاش‌های بی‌وقفه دشمن خصوصا منافقان در عرصه مجازی برای توهین به مقدسات و کمرنگ کردن آن، عبور خنثی و بی‌تفاوت فعالان این عرصه از کنار این مطالب را غیرقابل توجیه دانسته و متذکر شد: این عدم حساسیت موجب غلبه دشمن در فضای مجازی می شود و لذا باید با حضوری موثر و موضع‌گیری‌های سریع، به موقع، با انگیزه و قاطعانه مانع از این غلبه شد.

همایش تجلیل از فعالان فضای مجازی به همت معاونت فضای مجازی سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha