دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار جامعه قرآنی با نماینده ولی فقیه در خوزستان

حوزه/ امام جمعه اهواز به آیه قرآنی «لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» اشاره کرد و گفت: لازمه راهیابی به عمق قرآن کریم، طهارت باطنی است؛ هم معنای ظاهری و هم معنای باطنی طهارت مراد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جمعی از جامعه قرآنی استان خوزستان همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، بهار قرآن کریم، با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.

در این دیدار تعدادی از قاریان قرآن کریم به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند، همچنین حجت الاسلام حردایان، مدیر دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت ها پرداخت. در ادامه مراسم از حافظانی که در آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم موفق به دریافت مدرک قبولی شده اند، تجلیل شد.

پایان بخش نشست فعالان قرآنی استان خوزستان، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه اهواز بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و با اشاره به آیه قرآنی «وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَاسْتَوَی آتَیْنَاهُ حُکْمًا وَعِلْمًا»، اظهار کرد: وقتی به توانایی جسمی و عقلی راه پیدا کردند، به انسان حکمت و علم اعطا می شود.

وی افزود: خداوند متعال به موسی کلیم(ع) و حضرت یوسف(ع) بعد از رسیدن به بلوغ حکمت و علم دادند. خیلی ها علوم ظاهری را فرا می گیرند اما مقصود از علوم در آیات و روایات، علوم ظاهری نیست.

امام جمعه اهواز به آیه قرآنی «لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» اشاره کرد و ادامه داد: لازمه راهیابی به عمق قرآن کریم، طهارت باطنی است. هم معنای ظاهری و هم معنای باطنی طهارت مراد است. «یَأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ کُتِبَ عَلَیکُمُ ٱلصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَی ٱلَّذِینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقُونَ»؛ انسان در ماه مبارک رمضان از باطن پاک که ثمره یک ماه عبادت است بهره مند شود و ثمره این ماه استفاده از عبادت و بندگی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: ظاهر قرآن را خیلی ها حتی غیرمسلمان می فهمند. می فرمایند اگر می خواهید عبد و مطیع شوید، فرمان بردار خداوند متعال شوید. اینکه برخی ها در آخرالزمان(عج) به درجه پایانی ایمان راه پیدا می‌کنند و خاص به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) نیست به واسطه عمل به دستورات خداوند متعال امکان پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: ویژگی اول چنین افرادی این است که در سحر کمتر می خوابند و بیشتر استفاده می کنند. ویژگی دوم نیز استغفار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha