یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمدوحیدی وزیر کشور

حوزه / وحیدی با تأکید بر اینکه شهرداران مسئول فرهنگی و هویتی شهرها را بر عهده‌دارند، گفت: در جغرافیای شهری چه از نظر ساختمانی و معماری در بخش‌های مختلف اصالت و هویت دارای اهمیت است، لذا باید هویت شهرها حفظ و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، احمد وحیدی وزیر کشور در نخستین دوره جایزه شهردار برتر که امروز در سالن همایش‌های مجتمع شهدای سلامت و در جمع شهرداران و مسئولان استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: شهرهای ما دارای هویت اصیل فرهنگی و هویت است و این هویت دار بودن بسیار مهم است.

وحیدی، ادامه داد: شهر اصولاً محل تجمع انسان‌ها است و هنجارهای حاکم در یک شهر آن‌قدر قوی است که شهر را می‌توان با آن‌ها شناخت.

وی با تأکید بر اینکه شهرداران مسئول فرهنگی و هویتی شهرها را بر عهده‌دارند، گفت: در جغرافیای شهری چه از نظر ساختمانی و معماری در بخش‌های مختلف اصالت و هویت دارای اهمیت است، لذا باید هویت شهرها حفظ و تقویت شود.

وزیر کشور به نقش‌های مهمی که شهرداران در یک شهر دارند اشاره کرد و یادآور شد: معماری یک شهر خیلی مهم است، مسئله دوم در یک شهر بُعد اقتصادی آن است، زیرا شهرها با وضعیت اقتصادی مدیریت می‌شوند، بنابراین چگونگی طراحی وضعیت اقتصادی شهر که بخشی مربوط به پروژه‌های عمرانی است باید به‌درستی مدیریت شود.

وی سیما و منظر شهر را ترکیبی از مسائل اقتصادی و اجتماعی بیان کرد و ادامه داد: چهره بصری شهر باید عمق داشته باشدو مسئولیت‌های اجتماعی را به‌خوبی نشان دهد، پس از جمله وظایف شهرداران و شهرداری را می‌توان ایجاد شهرهایی بدون تکدی گری، به دور آسیب‌های اجتماعی، بدون کودک کار خیابانی و شهری بدون معتاد دانست.

وحیدی با اشاره به اینکه بخشی از مسائل فرهنگی در شهرها به مسئله اقتصاد برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: بالا بردن کیفیت مسائل اجتماعی و سرمایه‌گذاری برای برنامه‌های اجتماعی به ایجاد شهر پرنشاط و با روحیه کمک خواهد کرد، همچنین کاهش فشارهای روانی جامعه، کیفیت حمل‌ونقل خوب و کاهش زباله شهری نیز از دیگر وظایف شهرداران است.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای شهرداری خدمات شهری است، خاطرنشان کرد: همه عناصر مربوط به حوزه شهرداری کار فرهنگی است، البته رویکرد اقتصادی و اجتماعی نیز دارد که ترکیب همه این اقدامات، شهری با حداقل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌سازد.

وزیر کشور، با تأکید بر اینکه وجود فضای مناسب و معنوی در فضای سازی شهرها مهم است، گفت: توجه به سیره شهدا و فرهنگ شهادت در فضای سازی معنوی شهرها بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در فضای سازی شهری باید به سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی توجه شود و نباید این قشر در جامعه تصور کنند که آن‌ها در شهر نمی‌توانند به راحتی به فعالیت اجتماعی خود بپردازند و امکان حضور در فضای شهری ندارند، لذا فضاسازی برای این قشر نیاز به توجه ویژه شهرداران دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha