شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای شهرستان لیلان

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: شهید تنها متعلق به گروه و دسته و قوم خاصی نیست و همه آحاد جامعه وامدار شهیدان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بعد از افطار سومین روز ماه مبارک رمضان در یادواره شهدای شهرستان لیلان با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره های شهدا اظهار کرد: یادواره‌های شهدا باید الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت بوده و بازگو کننده رشادت و مجاهدت فرزندان برومند ملتی باشد که با همه هستی خود از کیان نظام مقدس اسلامی و ارزش‌ها و اعتقادات دفاع کردند.

امام جمعه تبریز زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را مسئولیتی همگانی دانست و افزود: برگزاری یادواره های شهدا باید بصورت منظم با فاصله های زمانی نه چندان طولانی برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهید تنها متعلق به گروه و دسته و قوم خاصی نیست و همه آحاد جامعه وامدار شهیدان هستند.

وی اهتمام به برپایی مجالس و محافل مرتبط با نام شهید را سنتی حسنه و رسالتی دینی عنوان کرد و گفت: وظیفه ملی و انسانی ایجاب میکند در مسیر تکریم و تمجید شهدا در فضای بصری، اجتماعی و رسانه‌ای، بهترین و ماندگارترین کارها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان اثربخشی برنامه های فرهنگی را مهم عنوان کرد و گفت: مجلس شهید نباید صرفا یک مجلس و مراسم گرامیداشت باشد بلکه باید همچون خود شهید، زنده و پویا بوده و منجر به تحول روحی ، معنوی و اجتماعی در حاضرین شود.

امام جمعه تبریز در پایان صحبت های خود، ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیتنامه‌های شهدا ، تولید آثار هنری و مردمی بودن یادواره‌ را از الزامات اثربخشی آن مطرح کرد و تصریح کرد: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha