شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: نباید برای خدمت به بندگان الهی غفلت کرد، در چنین ماه مبارکی می‌توان کمک کننده به نیازمندان بود و در کمک مومنانه ورود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، اظهار داشت: یاد ۳ هزار و ۵۳۵ شهید گلگون کفن در مساجد همواره گرامیداشته شود، هرچند شهدا به ما نیازمند نیستند.

وی افزود: امنیت، عزت، سربلندی و حفظ اقتدار و ایستادگی مسئولان مملکت در مقابل دشمنان به برکت خون شهدا است و با اینکه دشمنان با چشم خیانت به کشور نگاه می‌کنند اما نمی‌توانند کاری کنند، این نشات گرفته از ایثار همین شهدا است.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه برخی‌ها از مردم مشکلات خود را به بنده انتقال می‌دهند، گفت: بنده در حد توان این موضوعات را در شورای تأمین و شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌کنم، اما هر چیزی جای خود را دارد.

وی با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز رحلت فرزند امام راحل، یادآور شد: مقام معظم رهبری به ایشان یار امین و مشاور امین لقب داده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، فرزند امام(ره)، حاج احمد آقا چندین نامه نوشته‌اند که کلمه به کلمه آن برای جوانان درس ایمان، اخلاق و معرفت است.

وی بیان کرد: حضرت امام راحل چندین توصیه از جمله خودسازی، توجه به معنویت، دوری از منیت و دوری از هوای نفس را همواره تأکید می‌کردند.

امام جمعه زنجان، با بیان اینکه باید از فرصت جوانی استفاده کرد و بر شیطان غالب شد، گفت: بدترین مسئله فریب خوردن از شیطان است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به رضای پروردگار، قرار دادن نفس زیر پا است، یادآور شود: نباید برای خدمت به بندگان الهی غفلت کرد، در چنین ماه مبارکی می‌توان کمک کننده بود و در کمک مومنانه وارد شد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، با اشاره به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، بیان کرد: این روز یکی از روزهای برجسته در تاریخ کشورمان است، در این موضوع افرادی همچون آیت‌الله کاشانی حضور داشتند، افرادی که بستر را فراهم کردند فداییان اسلام بودند و حتی حرکتی کردند که شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی آن روز همانند دکتر مصدق نیز وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله کاشانی تأکید داشت که بعد از ملی شدن صنعت نفت، باید پایه‌های اقتصادی کشور را به نحوی برنامه‌ریزی کرد که به درآمد نفت احتیاجی نباشد و این فکر کاملا آینده‌نگرانه بود.

امام جمعه زنجان، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، اظهار کرد: در سال ۹۱ کنگره ۷ هزار شهید زن برگزار شد و مقام معظم رهبری پیامی ارسال کردند که نگاه به زن در سه مرحله پرداخته شده بود.

وی تصریح کرد: در دوران جاهلیت توجهی به زنان نمی‌شد، در دوران مدرن جاهلیت نیز زنان وارد اجتماع شدند اما استفاده ابزاری از آنها می‌شد، اما اسلام نه استفاده ابزاری کرده و نه همانند دوران جاهلیت با زنان برخورد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در مسیر دین پیامبراکرم (ص) هدیه کرد، در حال حاضر نیز افرادی که راه حضرت خدیجه(س) را ادامه می‌دهند در کشور زیاد هستند.

وی ابراز کرد: به عید نزدیک می‌شویم و نوعید بسیاری از درگذشتان است، در این راستا از هیات امنای مساجد، امامان جماعت درخواست داریم تا از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند تا در همین روزها نوعید برگزار کنند و به روز عید موکول نکنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha