یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به ایام نوروز گفت: تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت و قرآن یک فرصت بسیار ارزشمند است که سال نو با رنگ دعا و معنویت آغاز شود. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: بر مبنای آیه ۱۸۳ سوره مبارکه بقره، فلسفه اصلی تشریع روزه کسب تقواست.

وی افزود: روزه دار با امساک و پرهیز از لذت های حلال بخاطر جلب رضایت خداوند به قدرت خودداری از حرام ها می رسد و این عین تقواست.

امام جمعه خورموج ابراز داشت: رمضان ماه تقویت اراده است، اگر جوان روزه دار که اراده می کند، نزدیک آب و غذا نمی شود.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به ایام نوروز گفت: تقارن بهار طبیعت با بهار عبادت و قرآن یک فرصت بسیار ارزشمند است که سال نو با رنگ دعا و معنویت آغاز شود. لازم می بینم توصیه کنم به رعایت شئونات دینی و آداب اسلامی و جلوگیری از روزه خواری علنی و ملأعام که با تدابیر لازم مردم هم سال نو را جشن بگیرند و هم شاهد بی توجهی به شئونات و احکام دینی نباشیم.

امام جمعه خورموج به بیان چند نکته در مورد انتخابات پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: حضور مردم ایران در انتخابات انجام وظیفه اجتماعی و تمدنی و یک جهاد بود.

وی ادامه داد: پیشتازی شما مردم دشتی از حیث مشارکت در انتخابات یک نشان از عمق اعتقاد و بصیرت شما و مایه افتخار و مباهات شد؛ از همه کاندیداهای انتخابات و هواداران و عوامل اجرایی و نظارتی تشکر می کنم.

خطیب جمعه خورموج ضمن تبریک به منتخب جدید، گفت: منتخب جدید در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند و خود را نماینده همه اقشار مردم دو شهرستان بدانند و از نظر نخبگان و صاحب‌نظران هر دو شهرستان و با کار جهادی از لحظه لحظه فرصت چهار ساله نهایت استفاده را برای خدمت به مردم و مناطق محروم ببرند، و خود را خادم مردم و در دسترس مردم قرار دهند.

حجت‌الاسلام زاهددوست بیان داشت: اینکه در دوران انتخابات برخی به اشتباه وانمود می کردند که گویا نظام ناکارآمد است و مردم برای رضای خدا بیایند و رای بدهند و این یک اشتباه بزرگ بود. امروز نظامی کارآمد تر از نظام ولایت فقیه در پاکی، سلامت، حق طلبی و مردمی بودن در دنیا وجود ندارد.

امام جمعه خورموج گفت: امروز فرزند یکی از مسئولان ارشد قضایی به اتهام تخلفات اقتصادی بازداشت می شود خبر دادگاه آنها رسما در رسانه ملی پخش می شود با وجودی که آن مقام مسئول نقشی در پرونده ندارند اما برای پرهیز از شائبه ها استعفا می دهد. یا در انتخابات خیلی از افراد منتسب به مسئولین بالای نظام و مشاهیر رای نمی آورند یا رد صلاحیت می شوند اینها عدالت است و از زیبایی های نظام ولایی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha