شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
پارسایت

حوزه/حجت الاسلام اسماعیل نیا در خطبه نماز جمعه شهرستان پارسیان گفت:قانون جوانی جمعیت شروع خوبی بود اما هم خوب عمل نشد هم کافی نیست برای حل مشکل اجتماعی تاخیر ازدواج‌ها هم باید اقتصاد رشد کند هم فرهنگ جامعه اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نماز عبادی سیاسی جمعه ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ شهرستان پارسیان به امامت حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا و با حضور مومنین و مومنات در مصلای امام خامنه‌ای این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در خطبه نماز جمعه شهرستان پارسیان بیان داشت : بر اساس توصیه رهبر حکیم انقلاب در خطبه‌های مهم جمعه موعظه‌های اجتماعی را محور بحث قرار می‌دهم. مسئله بالا رفتن سن ازدواج جوان‌ها یک مشکل اجتماعی است و به تعبیر رهبری نیازمند تبیین و فرهنگ سازی است.

وی در همین راستا به نقل پیام‌های قرآنی از آیه ۲۱ سوره روم و ۳۲ سوره نور پرداخت و افزود :بر اساس حدیث نبوی مهم‌ترین بنا در اسلام تشکیل خانواده است و بهترین شفاعت آن است که میان دو نفر برای ازدواج میانجی‌گری شود. ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی فرد، نیازهای اقتصادی اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌کند و هنجاری پذیرفته شده در تمام دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در بخش دیگر به فواید ازدواج به هنگام و تشکیل خانواده پرداخت و موارد زیر را از فواید مهم آن بر شمرد: مسئولیت پذیری فرد نسبت به خود و دیگران، سالم سازی فرد و جامعه ،ریشه‌کنی بسیاری از مفاسد و نا هنجاری‌های اخلاقی،ارضاء نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت، افزایش سلامت جسمانی افراد ،ایجاد ارتباطات سالم اجتماعی، افزایش بازدهی افراد و توانمندسازی جوانان و بهره‌وری بیشتر آنان

امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش دیگر گفت:متاسفانه شاهد کاهش آمار ازدواج به هنگام و افزایش طلاق هستیم کاهش ۸ درصدی ازدواج و افزایش ۹ درصدی طلاق جدا نگران کننده است مسئولان اقتصادی و فرهنگی کشور باید از این خبر خواب نداشته باشند قانون جوانی جمعیت شروع خوبی بود اما هم خوب عمل نشد هم کافی نیست برای حل مشکل اجتماعی تاخیر ازدواج‌ها هم باید اقتصاد رشد کند هم فرهنگ جامعه اصلاح شود .

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در راستای مولفه‌های اصلاح فرهنگ جامعه به تغییر نگاه جوانان به شاخص‌های ازدواج صحیح پرداخت و گفت: دینداری ،عفت و پاکدامنی، همکف بودن آسان گیری در ازدواج ،دوری از تجملات در مراسمات و داشتن صداقت از شاخص‌های اصلی انتخاب گزینه مناسب برای ازدواج است

امام جمعه شهرستان پارسیان موانع ازدواج به هنگام را متعدد دانست و به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره کرد: تغییر الگوی ازدواج در بخش زیادی از جامعه بالا بودن هزینه آغاز زندگی، بالا بودن هزینه تامین مسکن ،عدم وجود اشتغال مناسب ،پیدا نکردن گزینه مناسب، بالا بودن انتظارات و توقعات خانواده‌ها سختگیری والدین ،آزادی‌های غلط و افراطی و ترویج سبک زندگی غربی در جامعه

اسماعیل نیا در خطبه دوم ضمن تبریک حلول سال نو شمسی سالی سرشار از نعمت ،آسایش ،برکت و امنیت برای مردم شریف ایران آرزو کرد و سالروز ارتحال ام المومنین خدیجه سلام الله علیها را تسلیت گفت و افزود: حضرت خدیجه حجت الگوی سوم زن است که زن مسلمان ایرانی او را الگوی خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا در بخش دیگر به ظلم‌هایی که در حق مسلمانان فلسطینی در ماه رمضان روا داشته می‌شود پرداخت و بیان داشت: متاسفانه ۵۷۰ هزار نفر در غزه در آستانه قحطی کامل هستند آمار شهدا از ۳۱ هزار نفر گذشت اما کماکان جامعه جهانی سکوت خفت بار خود را ادامه می‌دهد و وحشیانه‌ترین نسل کشی را در قرن‌های اخیر شاهدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha